اقدامات ضد کرونایی اوقاف مازندران از تولید ماسک تا توزیع بسته های معیشتی

حجت الاسلام حیدری جناسمی گفت: از آغاز موج اول شیوع کرونا خادمین ۱۲ امامزاده شاخص مازندران با ایجاد کارگاه های تولید ماسک، روزانه ۵ - ۸ هزار ماسک را با حمایت سپاه و بسیج تولید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «ابراهیم حیدری جناسمی» امروز(3آبان) در همایش یاوران وقف شهرستان قائمشهر در آستان مقدس امامزاده محمد(ع)، بیان کرد: در سطح استان مازندران اوقاف بیشترین رقبات و امامزاده‌ها را دارد.

 

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: در بحث موقوفات مازندران سومین استان است، اکثر موقوفات مقید به مکان هستند، در بحث سیاست‌هایی که سازمان اوقاف دارد بحث سرمایه‌گذاری در عرصه‌های وقف را داریم تا خروجی بهتری داشته باشد در بحث دام سبک خبرهای خوشی خواهد رسید.

 

حجت الاسلام حیدری جناسمی گفت: بحث ایجاد بیمارستان فوق تخصصی در استان استارت زده شده کارهای اولیه آغاز شده، اقدامات اجرایی در بحث سرمایه‌گذاری باغ، چای کاری، باغ کیوی و... را شاهد هستیم.

 

وی خاطرنشان کرد: در بحث معیشتی مردم بعد از شیوع ویروس کرونا، اوقاف نزدیک به ۹۰ هزار سبد کالا از محل موقوفات متصرفی و یک بخش از غیر متصرفی در کنار مردم بوده، در بحث تولید ماسک در ۱۲ امامزاده از آغاز موج اول خادمین ما روزانه ۵ - ۸ هزار ماسک را با حمایت سپاه و بسیج تولید کردند.

 

حجت الاسلام حیدری جناسمی ادامه داد: در بحث‌های دیگر نزدیک به ۲۰۰ پروژه در سطح استان را مدیریت می کنیم، از اقدامات دیگر اجرای امینانه نیت واقفین است که براساس منویات و نگاه مقام معظم رهبری بهترین راه ترویج وقف است.

 

وی بیان کرد: در بحث آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، تهیه تجهیزات بیمارستان ها، دستگاه سی تی اسکن، دستگاه تنفس، ام آر آی، خرید ۷ دستگاه تنفس و... اقدامات خوبی انجام شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تاکید کرد: در استان مازندران بیشتر موقوفات در خصوص عزارداری سیدالشهدا (ع) است، امسال ۱۱۶ وقف جدید داشتیم.

 

وی با بیان اینکه یکی از واقفین ۷۰ میلیارد تومان در نور چهار واحد مجتمع عظیم برای کمک به یتیمان، وقف کرد، افزود: همچنین ۲۳ میلیارد تومان در شهرستان جویبار برای زائران حرم امام رضا(ع) و خانواده‌های بدسرپرست و بی سرپرست وقف شده است.

 

*توزیه 350 میلیون ریال لوازم بهداشتی در قائمشهر

«علی فتحی» نیز در این همایش با بیان اینکه شهرستان قائمشهر دارای ۸۵۰ موقوفه که از این تعداد ۲۰۸ مورد آن منفعتی است و ۶۴۲ موقوفه آن انتفاعی است، بیان کرد: بحث توسعه و گسترش مدرسه «علی نقی کنی»، خرید جهیزیه نوعروسان نیازمند، خرید تبلت برای دانش‌آموزان جهت آزادی زندانیان غیرعمد، ترخیص بیماران نیازمند در بیمارستان رازی و بحث تجلیل از زحمت‌کشان عرصه موقوفات و بقاع متبرکه و جهادگران سلامت را خواهیم داشت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قائمشهر گفت: از محل موقوفه« علی نقی کنی» مبلغ ۱۶ میلیارد ریال برای ساخت هنرستان فنی حرفه‌ای با همین نام هزینه شده، تاکنون ۵۰ درصد عملیات عمرانی این هنرستان انجام شد.

 

وی با بیان اینکه امسال طرح مهر تحصیلی را با توزیع ۱۵۰ بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند پشت سر گذاشتیم، یادآورشد: در ایام محرم و صفر با توجه به شیوع کرونا و اهمیت حفظ سلامت مردم، جهت توزیع لوازم بهداشتی 350 میلیون ریال هزینه شده است‌.

کد خبر 986438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha