وارد مرحله برخورد قانونی شدیم

کلانتری از مردم خواست که دورهمی‌ها و تجمعات را تعطیل کنند و گفت: ما از مرحله توصیه و ارشاد عبور کردیم و وارد مرحله برخورد قانونی شده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» عصر امروز (۲۳ آبان) در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید جلیل یاسوج برای بررسی وضعیت بیمارستان ها، بیماران، پزشکان و پرستاران، گفت: آخرین وضعیت بیمارستان را بررسی کردیم و باید با صراحت به مردم بگوییم اگر رعایت نکنید، با وضعیت بسیار خطرناکی روبرو خواهیم شد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۲۲۵ تخت بستری فعال و ۲۱۷ کادر درمانی به صورت شبانه روزی در این بیمارستان فعالیت می کنند، اظهار کرد: ما نهایتا بتوانیم این تخت‌ها را به ۲۵۰ تخت برسانیم، اما اگر مردم رعایت نکنند، با موجی از افراد بستری ناشی از این بیماری مواجه می شویم و تلفات غیر قابل تصوری خواهیم داشت.

 

کلانتری ضمن تاکید بر لغو و ممنوع بودن برگزاری مراسم‌ های شلوغ ترحیم، ادامه داد: در ستاد کرونای فردا اعلام خواهد شد اگر خانواده‌ای عزیزی را از دست داد باید بداند که تشییع جنازه ممنوع است، مگر بستگان درجه یک و در حد ۳۰ یا ۴۰ نفر و با رعایت دستورالعمل‌های کامل بهداشتی این کار صورت پذیرد.

 

وی با اشاره به اینکه افرادی که آئین ترحیم، تشییع جنازه و یا عروسی راه اندازی می‌کنند باید پاسخگو باشند، یادآور شد: همه خودرو‌ها در مسیر تشییع و یا عروسی جریمه نقدی خواهند شد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نباید برای آئین عروسی و یا ترحیم جان هزاران نفر به خطر بیفتد، خاطرنشان کرد: باید این آئین‌ها با تعداد محدود برگزار شود.

 

کلانتری از مردم خواست که دورهمی‌ها و تجمعات را تعطیل کنند و گفت: ما از مرحله توصیه و ارشاد عبور کردیم و وارد مرحله برخورد قانونی شده ایم، پس مردم هوشیار باشند.

 

وی در زمینه تعیین تکلیف تعطیلی صنوف در استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: به جز گروه شعلی شماره یک که نیاز‌های اساسی مردم را تامین می‌کنند، همه صنوف از فردا تا ساعت ۱۸ حق فعالیت دارند و پس از ساعت ۱۸ در صورت ادامه فعالیت با آن‌ها برخورد قاطع خواهد شد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۸۰ درصد مردم استان رعایت می‌کنند، گفت: ما گرفتار اقلیت ۲۰ درصدی شده ایم که جان دیگران را به خطر انداخته اند.

 

کلانتری از بزرگان، معتمدین محلی و هم چنین مسئولان خواست، این ۲۰ درصد را مدیریت کنند

کد خبر 992777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha