کتابداران فعال کانون های فرهنگی و هنری درمیان و خوسف تجلیل شدند

کتابداران فعال کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان های درمیان و خوسف به همت ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان جنوبی به صورت مجازی تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، نشست مجازی مدیر و کارشناسان ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی صبح امروز (۲۵ آبان) با رابطین منطقه‌ای کانون های شهرستان درمیان و خوسف همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی به صورت مجازی برگزار شد.

 

 

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه دین مبین اسلام برای مطالعه و کتابخوانی و کسب علم ارزش و اعتبار خاصی قائل است، گفت: اهمیت کتابخوانی در اسلام به قدری است که معجزه پیامبر اکرم (ص) از نوع کتاب است و در قرآن هم اولین آیاتی که بر پیامبر (ص) نازل شده با امر به خواندن و الفاظ کتاب، قلم و علم توام شده است.

 

 

وی ادامه داد: اهمیت و عظمت کتاب و کتابخوانی در اسلام تا حدی است که خداوند متعال به قلم و به آنچه می نویسد، قسم یاد می کند.

 

 

حجت الاسلام سبزه کار بر مطالعه مفید تاکید کرد و افزود: فقط خواندن کتاب کافی نیست و توجه به محتوای کتاب‌های منتشر شده نیز باید مورد توجه قرار گیرد زیرا کتاب می‌تواند به زندگی انسان جهت دهد.

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از مهم ترین دغدغه های مقام معظم رهبری میزان مطالعه در کشور و تلاش برای افزایش سرانه مطالعه است.

 

 

به گفته وی باید همه اقشار جامعه، گسترش فرهنگ کتابخوانی و انس با کتاب را به عنوان یک وظیفه انسانی و ایمانی خود قلمداد کرده و از همه فرصت ها برای بسط و گسترش انس با کتاب در بین همه اقشار جامعه استفاده کنند.

 

 

کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی نیز در این نشست مجازی برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی و طرح ایران قوی را برای رابطین کانون های فرهنگی و هنری شهرستان درمیان و خوسف تشریح و تبیین کردند.

 

 

گفتنی است؛ در این نشست مجازی از پنج کتابدار فعال کانون های شهرستان درمیان «فاطمه نظری»، «حسین دادی» و شهرستان خوسف «محمد حسین خسروی»، «حسین بخشی» و «انسیه حسین زاده» تجلیل شد.

 

 

 

کد خبر 993419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha