تقوا، ملاک و معیار ارزش انسان در دنیا و آخرت است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، تقوا را از مهم ترین آموزه های اسلامی خواند و گفت: ملاک و معیار ارزش انسان در دنیا و آخرت تقوا است.

حجت‌الاسلام و المسلمین «سید احمد رضا شاهرخی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، به بیان اهمیت تقوا پرداخت و اظهار داشت: مهم ترین آموزه اسلامی تقوا است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه خداوند تقوا را ملاک و معیار ارزش انسان در دنیا و آخرت قرار داده است، افزود: تقوا مهم ترین عامل برای رسیدن به آرامش است.

 

وی با بیان اینکه تقوا به معنی نگهداری از خود در مقابل ضرر، زیان و آسیب های دنیوی و اخروی است، عنوان داشت: تقوا دارای آثار و برکات فراوانی برای انسان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی خاطرنشان کرد: انسان متقی خود را در برابر آسیب ها، آفات و بلایای اخلاقی و رذیلت های اخلاقی حفظ می کند.

 

امام جمعه خرم آباد عنوان داشت: از مهم ترین راه های دسترسی و کسب تقوا اجتناب و دوری از حرام هایی که خداوند معین کرده اند.

 

وی انجام واجبات الهی را از دیگر راه های کسب تقوا خواند و گفت: تقوا آثار و برکات زیادی در زندگی مادی و معنوی انسان ها دارد که همه ما کم یا بیش این آثار را در زندگی خود و دیگران تجربه یا شنیده ایم.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی عنوان داشت: مسئولان با تکیه بر تقوا می توانند در خدمت رسانی به مردم و تلاش برای رفع مشکلات مردم و جامعه به خوبی عمل کنند.

 

کد خبر 995832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha