نماز جمعه در ۷۶۶ مسجد دبی از سر گرفته می شود

اداره امور اسلامی دبی از رفع تعلیق نمازهای جمعه در بیش از ۷۶۶ مسجد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «مصراوی»، اداره امور اسلامی و فعالیت خیریه دبی امروز دوشنبه (10 آذر ماه) اعلام کرد: از روز جمعه مصادف با ( 14 آذر ماه) مساجد  دبی برای اقامه نماز جمعه بازگشایی می شوند.

 

 

اداره امور اسلامی دبی گفت: کمیته عالی مقابله با بحران و حوداث در امارات به منظور بازگشایی مساجد برای اقامه نماز جمعه دستوراتی را صادر کرده است که باید مساجد به آن توجه داشته باشند.

 

خبرگزاری امارات گزارش داد: بعد ار اعلام رسمی بازگشایی تدریجی مساجد برای اقامه نماز جمعه، ضوابطی تعیین شده است که نمازگزاران باید به آن پایبند باشند.

 

دکتر «حمد شیخ احمد شیبانی» مدیر کل اداره اوقاف دبی گفت: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نمازگزاران باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

 

وی افزود: در 766 مسجد دبی نماز و خطبه جمعه که به حالت تعلیق در آمده بود دوباره از سر گرفته می شود.

 

وی افزود: با توجه به شرایط کنونی نمازگزاران باید ورود و خروج به مساجد را رعایت کنند و از تجمع در جلوی مساجد جلوگیری کنند و درهای مساجد بلافاصله بعد از پایان نماز باید بسته شود.

 

دکتر «حمد شیخ احمد شیبانی» در ادامه تاکید کرد: نمازگزاران باید از ماسک استفاده کنند و فاصله یک و نیم متری رارعایت کنند و از دست دادن به یکدیگر خودداری کنند.

 

وی تاکید کرد: خطبه جمعه بیش از ده دقیقه طول نکشد و نمازگزاران سجاده های شخصی را به همراه خود بیاورند و از قرآن ها و کتاب های موجود در مساجد استفاده نکنند.

 

همچنین صحن های خارجی مساجد از بیش از 30 درصد ظرفیت مساجد استفاده نکنند.

کد خبر 998897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha