برای آخرت خود تقوا پیشه کرده و از مواجه با خداوند حیا کنید

آیت‌الله رشاد گفت: مقداری مقابل خداوند حیا کرده و تقوا را رعایت کنید روزی با او مواجه خواهید شد زیرا که برای شما قیامت و آخرت وجود دارد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «علی‌اکبر رشاد» پیش از آغاز درس خارج فقه که در حوزه علمیه امام رضا(ع)‌ برگزار شد، با اشاره به فرمایش امیرمومنان امام علی(ع) گفت: تقوای الهی را پیشه کنید و حدود الهی را نگه دارید حتی اگر کم باشد.

وی افزود: حضرت می‌فرمایند درباره تقوا بین خود و خداوند پرده‌ای قرار دهید حتی اگر نازک باشد، در مقابل خداوند همه پرده‌ها را ندرید و همه مرزها را نشکنید.

آیت‌الله رشاد ادامه داد: برخی افراد با وقاحت تمام به ناسپاسی، طغیان و کفران می‌پردازند و نه تنها ذره‌ای تقوا پیشه نمی‌کنند بلکه همه حدود الهی را هم نقض می‌کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه با ابراز تاسف از اینکه برخی انسان‌ها بسیار بی‌تقوا هستند، عنوان کرد: امیرمومنان امام علی(ع)‌ می‌فرمایند اگر طغیان می‌کنید مقداری حریم نگه ‌دارید همه وجود و ساحت شما به خداوند متعال تعلق دارد؛ اندکی پوشش و پرده بین خود و خدا قرار دهید.

تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) با بیان اینکه تقوای حداکثری به پیامبر(ص)، اهل‌بیت(ع) و اولیاء الهی تعلق دارد، اظهار کرد: وجود پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع)، افکار، گفتار و رفتار آنها همه نشان از تقوا داشت و تجسم و تجلی تقوا بود.

وی افزود: همه نمی‌توانند همچون اهل‌بیت(ع) تقوا داشته باشند اما اینکه هیچ مرزی را هم نگه ندارند بسیار اسف‌بار است. کسی که بی‌تقوایی می‌کند روزی نادم می‌شود که دیگر قابل جبران نخواهد بود.

آیت‌الله رشاد ادامه داد: مقداری مقابل خداوند حیا کرده و تقوا را رعایت کنید روزی با او مواجه خواهید شد زیرا که برای شما قیامت و آخرت وجود دارد، شما روزی مقابل خدا می‌ایستید در حالی که همه اعمال و رفتار شما فهرست شده است و از این طومار طولانی شرم خواهید کرد؛ بنابراین مقداری بین خود و خدا حریم نگهدارید.

 

کد خبر 1001118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha