آغاز طرح «جوانه های علوی برای سرود اسلامی» در آستان مطهر علوی

واحد سرود در بخش رسانه در آستان مطهر علوی از آغاز طرح «جوانه های علوی برای سرود اسلامی» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه مطهر علوی، «سید شبّر طباطبایی» مسئول واحد سرود در بخش رسانه آستان مطهر علوی اعلام کرد: طرح « جوانه های علوی برای سرود اسلامی» آغاز شد. این طرح به روش های تواشیح خوانی و آموزش مقامات می پردازد.

 

طباطبایی افزود: هدف از اجرای این طرح بهره برداری از انرژی جوان ها و آماده سازی آنها برای خواندن سرودهای ولایی و تواشیح است.

 

وی ادامه داد: این طرح در طول سال ادامه دارد. در آغاز راه اندازی این طرح 70 نفر شرکت کردند. برنامه درسی این دوره شامل سرود و تواشیح اسلامی علوی به همراه آموزش روش های مقامات و  گونه های صداست.

 

آستان مطهر علوی این طرح را به صورت حضوری باتوجه به شیوع ویروس کرونا با رعایت تدابیر بهداشتی و پروتکل های سازمان های بهداشتی برگزار می کند.

 

واحد سرود در آستان مطهر علوی شامل گروهی از خوانندگان و مداحان اهل بیت (ع) است که در برپایی مناسبت های دینی و مجالس اسلامی در آستان مطهر علوی و کشورهای خارجی مشارکت گسترده دارند.

 

گفتنی است، مقام مجموعه ای از نغمه هایی است که با فواصل مشخص و از پیش تعیین شده سازمان یافته اند. گونه های صدا نیز نوعی تقسیم بندی صدای انسانی برای آواز و با محدوده های صوتی متفاوت و انواع طنین یا رنگ صداست.

 

کد خبر 1004240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha