توصیه های شورای عالی اوگاندا به مساجد برای جلوگیری از شیوع کرونا

رئیس شورای عالی اسلامی اوگاندا دستورالعمل های جدیدی را برای مساجد و مسلمانان این کشور برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « chimpreports»، «شیخ رمضان موباجی»،رئیس شورای عالی اسلامی اوگاندا دستورالعمل های جدیدی را برای مساجد و مسلمانان این کشور برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا صادر کرد.

 

این رهبر اسلامی اوگاندا نسبت به گسترش شیوع ویروس کرونا در پی بازگشایی مساجد ابراز نگرانی کرد و هشدار داد که همه عبادت کنندگان باید دستورالعمل ها و فرآیندهای عملیاتی استاندارد را رعایت کنند.

 

وی در این باره گفت:ما پس از مشورت های فراوان با مقامات و مسئولان وزارت بهداشت به این دستورالعمل ها رسیدیم و انتظار داریک که همه مسلمانان و نمازگزاران این دستورها را رعایت کنند.

 

شیخ موباجی تاکید کرد که همه مساجد و نمازگزاران باید خود را ملزم به رعایت دستورالعمل های بهداشتی کنند چرا که در غیر این صورت بار دیگر تعطیلی مساجد در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

رئیس شورای عالی اسلامی اوگاندا از نمازگزاران خواست تا حتما در خانه وضو بگیرند و از سجاده های شخصی در مساجد استفاده کنند.

 

وی همچنین از نمازگزاران درخواست کرد تا نمازهای صبح را در خانه های خود اقامه کنند و برای نمازهای بعدی با رعایت همه اصول به مساجد مراجعه کنند.

 

موباجی یادآور شد هر مسجدی که از این دستورالعمل ها سرپیچی کند فورا تعطیل خواهد شد.

کد خبر 1006345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha