پیکر آیت الله «سید محمد حسن علوی» در جوار گلزار شهدای سبزوار آرام گرفت

پیکر آیت الله علوی سبزواری به صورت خودرویی در زادگاهش سبزوار تشییع شد و توسط مسئولان شهری و آحاد مختلف مردم در جوار گلزار شهدای سبزوار به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سبزوار، پیکر آیت ‌الله «سید محمد حسن علوی سبزواری» پس از اقامه نماز توسط حجت‌ الاسلام مقیسه امام جمعه سبزوار با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، به صورت خودرویی در زادگاهش سبزوار تشییع شد و توسط مسئولان شهری و آحاد مختلف مردم در جوار گلزار شهدای سبزوار به خاک سپرده شد.

 

آیت الله «سیدمحمدحسن علوی» یکی از برجسته‌ترین روحانیون دوران انقلاب اسلامی و از پیشگامان نهضت امام خمینی(ره) در شهرستان سبزوار پس از سال‌ها مجاهدت و تبلیغ امور دینی روز گذشته پس از یک دوره بیماری در سن ۹۰سالگی دار فانی را وداع گفت.

 

«سیدمحمدحسن علوی» تحصیلات خود را نزد فاضل هاشمی از روحانیون سبزوار آغاز کرد و در سبزوار از محضر اساتیدی همچون سیدعبدالله برهان، حاج شیخ محمدتقی عندلیبی و حاج میرزاحسن سیادتی بهره برد.

 

وی بخشی از تحصیل علوم دینی خود را نزد استادان برجسته‌ای همچون آیات عظام مشکینی، بروجردی، شریعتمداری، حاج شیخ مرتضی حائری و میرزا هاشم آملی فرا گرفته بود.

کد خبر 1017972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha