برخورد جدی با متخلفان ۱۱ کالای اساسی در خراسان جنوبی

جرجانی گفت: ۱۱ قلم کالایی شامل «برنج، شکر، چای، کنجاله سویا، جو، لاستیک، کاغذ چاپ تحریر روزنامه، گندم، روغن موتور، ماسک و ذرت دامی» مشمول قانون مبارزه با قاچاق کالا می شوند و با متخلفین این کالاها، طبق قانون برخورد جدی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «عباس جرجانی» امروز (2 بهمن) در در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: در راستای افزایش نظارت و کاهش قاچاق کالا در سطح عرضه و همچنین احتکار کالا، با پیگیری های صورت گرفته موجودی 8 هزار و 130 انبار استان در سامانه جامع انبارها ثبت شده است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه تمامی صاحبان انبارها موظف به ثبت انبار در این سامانه جامع انبارها هستند، افزود: وزارت صمت با استفاده از سامانه انبارها اقدام به شناسه دار کردن تمامی انبارها و مراکز نگه داری کالا و ثبت مشخصات مالکیت کالا، نوع و میزان ورودی و خروجی از اماکن با هدف شناسایی کالاهای قاچاق می کند تا امر نظارت بر چرخه کالاها را تسهیل شود.

 

جرجانی تصریح کرد: صاحبان انبارها و سردخانه ها باید نسبت به ثبت نام از طریق این سامانه به آدرس www.nwms.ir  اقدام کنند، این واحد موظف به انجام عملیات انبارداری و ثبت رسید حواله جهت اعلام موجودی کالا نیز هستند.

 

وی تصریح کرد: 11 قلم کالایی شامل «برنج، شکر، چای، کنجاله سویا، جو، لاستیک، کاغذ چاپ تحریر روزنامه، گندم، روغن موتور، ماسک و ذرت دامی» مشمول قانون مبارزه با قاچاق کالا می شوند و با متخلفین در این خصوص طبق قانون برخورد می شود.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی عنوان کرد: بازرسی‌ها و نظارت در حوزه قاچاق کالا در سطح عرضه استان خراسان جنوبی با جدیت دنبال می‌شود.

 

جرجانی از ثبت بیش از 8 هزار انبار در خراسان جنوبی خبر داد  وگفت: همچنین به منظور افزایش بهره وری و تاثیرگذاری بازرسی ها در حوزه قاچاق کالا، برگزاری گشت های مشترک با همراهی پلیس امنیت اقتصادی، معاونت بهداشتی و معاونت غذا ودارو دانشگاه علوم پزشکی، اتاق اصناف، اتحادیه های تخصصی صنفی و تعزیرات حکومتی جهت جمع آوری کالاهای قاچاق از سطح عرضه از جمله برنامه های محوری سازمان صمت استان است.

 

 

کد خبر 1017995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha