انقلاب اسلامی ایران تبلور باورهای ایمانی و الهی مردم است

انقلاب اسلامی مردم ایران متفاوت از دیگر انقلاب های جهان برمبنای ایمان و اعتقادهایی است که خاستگاه آن ارزش های ایمانی و الهی است.

خبرگزاری شبستان - البرز: نه مانند انقلاب فرانسه یا انقلاب الجزایر و نه هیچ انقلاب دیگری است، انقلاب اسلامی مردم ایران برگرفته از شعائر الهی و متکی به نظریه سیاسی ولایت مطلقه فقیه است. 

 

شکوه و عزمت انقلاب اسلامی ایران را در مدار تاریخ می تواند جستجو کرد، از سال ۱۳۴۲ و فرمایش حضرت امام خمینی(ره) که فرمود: سربازان من همان کودکان در گهواره ها هستند. آری همانان که در صحنه شکل گیری انقلاب اسلامی ایران به میدان آمدند و حماسه حضور آفریدند.

 

انقلاب های جهان در تراز با انقلاب اسلامی ایران هرگز قرار نگرفتند چرا که انقلاب ارزشی و مردمی ایران متفاوت از هر یک از آنان است. انقلابی که با خون سرخ هزاران هزار شهید آبیاری شد و سرانجام با گذشت چهار دهه در مسیر تحقق بیانیه گام دوم انقلاب قرار گرفت.

 

نهال انقلاب در دوران دفاع مقدس و هشت سال مبارزه خون بر شمشیر به بار نشست و در دهه های پس از آن در مسیر رشد و پیشرفت قرار گرفت و امروز درخت استواری است که میوه های خِرد آن به بار نشسته است و در جریان حیات خود در گام دوم قرار گرفته است.

 

نظام اسلامی ایران در آغاز گام دوم انقلاب مستحکم تر از همیشه به جریان رشد و بالندگی خود با بهره مندی از ظرفیت نسل نوجوان و جوان حرکت می کند چرا که بسترسازی برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) را غایت و هدف عالی خود می داند. 

 

ارزش های و باورهای ایمانی مردم ایران برگرفته از کلام خدا، سیره و روش اهل بیت(ع) و مکتب سیدالشداء است و این مهم در جریان مخاطرات، سختی ها، ایستادگی ها و ... طی این چهار دهه بارها و بارها به ظهور نشسته است.

 

اندیشه های مکتب سیدالشهداء (ع) در قالب امام و رانمای کشتی انقلاب یعنی حضرت امام خمینی(ره) و پس از آن رهبرمعظم انقلاب جریان ساز ظهور حرکت های آزادی خواهانه در سراسر جهان است.

 

پایگاه مردمی انقلاب اسلامی ایران همچنان در جهت رفع محرومیت و ایجاد عدالت و احقاق حقوق مستضعفان تکیه بر باورهای ایمانی و الهی دارد و در جریان گام دوم انقلاب به این اصل پایبند است.

 

و امروز؛ ۱۲ بهمن سال ۱۳۹۹ سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) فرصتی برای تجدید پیمان با آرمان های انقلاب و اسلام است، فرصتی که در سایه سار آن بار دیگر با ارزش هایی که برگرفته از مکتب ایمانی و الهی مان است تجدید پییمان کنیم و خود را در جریان تحقق گام دوم انقلاب اسلامی قرار دهیم.

 

* مهدیه دانایی

 

 

کد خبر 1021477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha