الگوی موفق جمهوری اسلامی دستاورد بزرگ امام راحل و انقلاب است

حجت الاسلام سعیدی گلپایگانی با بیان اینکه به برکت قدوم امام راحل و پیروزی انقلاب اسلامی امروز ایران، نه تنها وابسته به کسی نیست بلکه تمام قد، در مقابل نظام استکباری ایستاده است، گفت: جمهوری اسلامی الگویی موفق برای جهان امروز است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری در مراسم نواختن زنگ انقلاب در مدرسه فرزانگان شهر ایلام، اظهار کرد: هر انقلابی شعارهایی دارد که برخی از این شعارها موقت و برخی دیگر ثابت است که حاوی اهداف آن انقلاب است و انقلاب ها را با آن شعارها در ادامه راه می سنجند.

 

حجت الاسلام «سید محسن سعیدی گلپایگانی» با بیان اینکه شعارهای ثابت انقلاب اسلامی در واقع اهداف این انقلاب را بیان می کند، افزود: شعار ثابت انقلاب اسلامی«استقلال آزادی و جمهوری اسلامی» بوده است، این شعار همواره زنده است و به عنوان شعار ثابت انقلاب در طول چهل و یک سال گذشته مطرح بوده است.

 

وی با اینکه انقلاب اسلامی ایران با این شعار ثابت سنجیده می شود، تصریح کرد: ما در زمان رژیم ستم شاهی از استقلال برخوردار نبودیم و شاه ایران در خدمت و نوکر آمریکایی ها بود و رئیس جمهور آمریکا حتی به شاه نگاه هم نمی کرد و امام راحل از آن به عنوان یک لکه ننگی به از آن یاد می کرد.

 

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این وابستگی به حدی بود که نیروهای نظامی و انتظامی کشور در زمان رژیم ستم شاهی که از بیت المال این کشور استفاده می کردند تحت نظر مستشاران آمریکایی بودند،  کاپیتولاسیون لکه ننگ دیگری بود که بر دامن رژیم ستم شاهی قرار داشت و اگر یک سرباز جزء آمریکایی در کشور مرتکب جنایت و جرمی می شد، کسی در داخل کشور حق بازخواست او را نداشت.

 

حجت الاسلام سعیدی گلپایگانی یادآور شد: به برکت قدوم امام راحل و پیروزی انقلاب اسلامی، استقلال در کشور ایران اسلامی به گونه ای شد که امروز انقلاب اسلامی در مقابل دشمنان نظام و استکبار جهانی ایستاده است، ایران کاملا مستقل است و نه تنها وابسته به کسی نیست بلکه با تمام قد، در مقابل نظام استکباری استوار است.

 

وی با بیان اینکه آزادی یکی از بزرگترین دستاوردهای نظام اسلامی است، گفت: آزادی در دوران رژیم ستم شاهی وجود نداشت و مردم کشور در اختناق شدید قرار داشتند و با پیروزی انقلاب اسلامی، مردم از بند طاغوت خارج و امروز به عنوان یک ملت آزاده و سرافراز در سطح جهان می درخشد و شعار ثابت آزادی در نظام  اسلامی به بار نشسته است.

 

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: کار نوینی که حضرت امام راحل انجام دادند این بود که الگویی موفق را به جهان امروز عرضه داشتند و امروز به عنوان جمهوری اسلامی  در سطح جهان به عنوان یک الگوی مهم شناخته می شود که جمهوریت نظام  یعنی شکل  حکومت و اسلامیت آن یعنی محتوای آنرا بیان می کند.

 

حجت الاسلام سعید گلپایگانی، ابراز کرد: جمهوریت از دل اسلام گرفته شده است و در انقلاب و نظام اسلامی مردم در سرنوشت خودشان دخیل هستند، تعبیری که مقام معظم رهبری دارند از آن به عنوان مردم‌سالاری دینی یاد کرده اند، امروز ما از نظر تنوع آراء از نگاه مردم  در کیفیت، کمیت و تعدد انتخابات نسبت به دنیا و کشورهایی که به عنوان مهد دموکراسی مطرح هستند، بی نظیر هستیم.

 

وی بیان کرد: اما تحقق اسلامیت انقلاب اسلامی بستگی به مردم و‌ مسولان کشور دارد، ما ادعا نداریم  که اسلامیت کشور به معنای کامل به بار نشسته است، اسلامیت کشور به این بستگی دارد که چه کسانی را انتخاب می کنیم، آیا این افراد دغدغه و انگیزه قوی اسلامی دارند، به ما و همه اقشار مختلف مردم بستگی دارد که انشاالله به این فراز آخر شعار ثابت انقلاب اسلامی توجه داشته باشیم تا پرچم مقدس انقلاب  اسلامی را به دست صاحب الامر(عج) برسانیم.

کد خبر 1021543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha