پیوند فاطمی ۹ زوج در رفسنجان/ازدواج مانع از فساد و باعث تکثیر نسل مسلمان است

همزمان با میلاد حضرت فاطمه (س) پیوند فاطمی با ازدواج آسان برای ۹ زوج رفسنجانی به همت سپاه و بسیج خواهران در تالار عقیق برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان حجت الاسلام سید محمود حسینی نسب چهارشنبه ( ۱۵بهمن) در این آیین گفت:  ۹ زوج در روزی به عقد هم‌ در می آیند که به نام حضرت مادر و به نام بانویی است که پدر دست او را بوسید و به احترام او قیام می کرد و می گفت فاطمه پاره تن‌ من است؛ فاطمه هم خُلق و هم سیما و هم خوی‌ من است بنابراین آغاز زندگی در چنین روزی مایه خیر و برکت و نورانیت خواهد بود.

 

 

 

امام جمعه موقت رفسنجان افزود: همچنین امروز روز میلاد امام بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی است، امام مصداق روشن سوره کوثر است که خدا در قرآن‌ می فرماید" انّا اعطیناک الکوثر" پس یکی از مصادیق کوثر امام‌ و مصداق دیگر این سوره هم مقام معظم رهبری است.

 


وی ادامه داد: برای ازدواج دختر و پسرهای جوان باید والدین و مسئولین آستین همت بالا بزنند و زمینه را برای این امر خیر فراهم کنند و مشکلات جوانان را در مسیر زندگی رفع  و اسباب زندگی را برای آن ها فرار کنند.

 

 

حجت الاسلام حسینی نسب بیان کرد: مسلما‌ ً دختر و پسرهای جوان؛ صالح هستند و طاعت و بندگی خدا را دارند و نمی خواهند به‌ فساد کشیده شوند؛ پس بهتر است والدین زمینه را فراهم کنند؛ همچنین برخی پسرها نگران فقر هستند اما خداوند در قرآن می فرماید نگران نباشید که به زندگی ها توسعه می دهم، روزی دست من است و این همه روزی مخلوقات را عطا می کنم.

 

 

وی تصریح کرد: ازدواج دختر و پسرها‌ موجب می شود از بروز فساد اخلاقی و اجتماعی جلوگیری و نسل مسلمان تکثیر شود که پیامبر گرامی اسلام می فرماید "زیاد نسل بیاورید، من به امّتم‌ افتخار می کنم که تعداد شیعیان زیاد می شود" پس هم قرآن هم روایات ما را به تشکیل خانواده سفارش و تشویق کرده‌اند.

 

 

حجت الاسلام حسینی نسب در ادامه به ۴ نمونه زن و شوهر در قرآن اشاره کرد و گفت: یک نمونه زن و شوهری است که زن اطاعت و بندگی خدا را داشته باشد در حالی که مرد خودخواه باشد مانند فرعون و آسیه؛ یک نمونه دیگر از زوج ها شوهر بندگی خدا را انجام می دهد و زن مخالف اوست مانند حضرت نوح و همسرش و نمونه دیگر زوج هایی هستند که هم زن و هم مرد در مسیر باطل و ناحق و شیطان قرار دارند مانند ابولهب و همسرش.

 

 

وی خاطرنشان‌ کرد: نمونه چهارم زندگی و زوج در قرآن به حضرت فاطمه و امیرالمؤمنین اشاره شده است که هر دو در راه بندگی خدا هستند لذا نمونه چهارم را در زندگی الگو قرار دهیم‌ که فاطمه زهرا(س) درس خوب دختری کردن و درس خوب شوهرداری را به ما آموخت.

 
 

 

کد خبر 1023097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha