ما مسئولان خطا و کم‌کاری کردیم/ دولتمردان به فکر رفع مشکلات اقتصادی باشند

امام‌جمعه قم گفت: امروز وظیفه دولتمردان این است که برای گشایش زندگی مردم اقدام کنند و با توجه به در پیش بودن سال جدید، در راستای کنترل قیمت‌ها بکوشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله «علیرضا اعرافی» امروز (جمعه 17 بهمن) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به تربیت کودک و نوجوان گفت: مهرورزی کودک و نوجوان در منطق دینی و در روایات ما آمده که باید به آن توجه کنیم.
 

امام‌جمعه قم گفت: همان‌طور که وظیفه امرارمعاش و خوراک و پوشاک کودک را داریم، به همان اندازه در موضوع روانشناسی و برطرف کردن نیازهای روحی کودکان و نوجوانان هم اهتمام ورزند.


وی گفت: ما در قبال شخصیت فرزند مسئولیت داریم، نباید این مسئولیت را کم بشماریم و نادیده بگیریم، از سوی دیگر تأمین نیازهای روحی از طریق اظهار محبت و مهرورزی، پشتوانه مابقی طرح‌های تربیتی و اخلاقی و روحی نیز هست.


اعرافی گفت: باید فضای خانه باید فضای صمیمی و لبریز محبت باشد تا فرزندان شما در شعاع محبت شما پرورش یابند و این کودک و نوجوان، رشد معنوی و پرمهر کرده‌اند.


امام‌جمعه قم در ادامه به پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی در درون ایران یک پدیده شگفت‌انگیز بود و در منطقه و سطح بین‌المللی هم همین‌طور که یک انقلاب از متن اسلام پدیدار شد.


وی گفت: همه می‌گفتند که اصل دین به پایان رسیده است، تئوری‌ها و نظریه‌ها و تحلیل‌ها همگی، قبل از پیروزی اسلامی می‌گفتند که دین به پایان رسیده است، این گفتمان ماده رایانه غربی بر همه زندگی بشر سیطره افکنده بود و بر همه علوم بشر سایه افکنده بود و تمام این نظریات می‌گفتند که امکان ندارد از پایگاه دین یک انقلاب پدیدار شود.


اعرافی گفت: این منطق غرب و دنیا شده بود اما خداوند با قیام مردم و شکل‌گیری انقلاب، خنثی کرد و انقلاب دینی و اسلامی شکل گرفت و دنیا دیدند که اسلام و دین زنده است و همه معاملات غربی باطل است.


وی گفت: در سطح منطقه مزدوران آمریکا و غربی‌ها حاکم بودند و همه معادن دنیای اسلام در دست آن‌ها بود، چه کسی فکر می‌کرد یک قدرت نو به نام انقلاب اسلامی بدرخشد و در سطح ملی هم، کسانی که ادعای مبارزه می‌کردند و گروه‌های کوچکی بودند، هیچ قدرتی برای پیروزی و پیشرفت نداشتند.


امام‌جمعه قم گفت: در برابر انقلاب ملت ایران، رژیمی بود که 2500 سال سابقه داشت و سراسر آن استبداد و وابستگی بود، در برابر تمام این‌ها طلاب و دانشجویان و اصناف و مردم آمدند و به ندای امام راحل پاسخ دادند و تمام جریانات دیگر را کنار زدند.


اعرافی تصریح کرد: انقلاب به‌گونه‌ای عمل کرد که حتی برخی خودی‌ها هم باور نمی‌کردند که این‌گونه انقلاب شکل گیرد.


وی گفت: پیدایش انقلاب خارق‌العاده و فراتر از نظریه‌های علمی و معادلات سیاسی بود و این اعجاز الهی است و از سوی دیگر استمرار انقلاب هم یک معجزه بزرگ به شمار می‌رود، کجا سراغ دارید که یک ملتی به این حد فشار بر روی آن ازجمله جنگ و ترور، توطئه و تهدید و تحریم داشته باشد و بیش از 40 سال بتواند مقاومت کند.


امام‌جمعه قم گفت: ما مسئولان خطا و کم‌کاری کردیم و غفلت ورزیدیم اما ملت بزرگ ما با الهام از امام و رهبری ایستادند و امروز هم دنیا بداند که مردم نسبت به کم‌کاری‌ها انتقاد می‌کنند اما از موضع انقلاب شکوهمند خود هرگز عقب نخواهند نشست.


اعرافی بیان داشت: در این فرازوفرود و مجاهدها و ایثارهای بی‌نظیر، مسئولان باید بدانند که قدر این ملت را باید شناخت، تمام وجودشان را وقف خدمت به ملت کنند و به حواشی و مسائل بی‌ربط نپرداخته و از گفتمان ناب انقلاب مسئولان فاصله نگیرند و در خدمت مردم باشند.


وی گفت: قدر ملت را باید دانست، آسیب و اشکالات را باید رفع کنیم و امروز وظیفه دولتمردان این است که برای گشایش زندگی مردم اقدام کنند، انقلاب ما استقلال و آزادی آورد، قدرت بزرگ دفاعی و امنیتی تولید کرد و جریان مقاومت را در جهان شکل داد.


امام‌جمعه قم بابیان اینکه اما مردم ما در این روزها در سختی‌های اقتصادی هستند گفت: قیمت‌های کالا گران است و مردم دچار مشکل هستند، مجلس و دولت باید به‌خصوص در ایام عید کنترل قیمت تلاش برای اصلاح قیمت داشته باشند.


وی در پایان با تأکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی گفت: باید از جامعه سلامت که در راستای مقابله با کرونا تلاش می‌کنند، قدردانی کنیم و از عموم مردم می‌خواهیم که با رعایت دستورات بهداشتی، در مقابله با این ویروس بکوشند.

کد خبر 1023804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha