زیارت حرم مطهر احمد ابن موسی (ع) در شهر شیراز باید یک سنت شود

آیت الله دژکام گفت: زیارت حرم مطهر احمد ابن موسی (ع) در شهر شیراز باید یک سنت شود و بتوانیم دوربین ها و تمرکز رسانه ای را به سوی سومین حرم اهل بیت (ع) ببریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (سه شنبه 21 بهمن) در دیدار با معاون پارلمانی رئیس جمهور و استاندار فارس گفت: پیشرفت و توسعه کشور به هر شکلی باید انجام شود و زمانی می توانیم انقلاب اسلامی را در دنیا تثبیت کنیم که ثابت کنیم از همه جهات صنعتی، اقتصادی، معیشتی و اجتماعی پیشرفت کرده و قوی شده ایم.

نماینده ولی فقیه در فارس با تبریک ۲۲ بهمن ادامه داد: برای تحقق این هدف شرط لازم و اصلی، حفظ وحدت ملی است یعنی تا با هم کنار نیاییم کار پیش نمی رود چون دشمن به اندازه کافی داریم و نباید در بین صفوف ملت و کارگزاران و مسئولان مشکلی داشته باشیم.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: به نوبه خودم تلاش می کنم در استان فارس به گونه ای رفتار کنم که وحدت و انسجام ایجاد شود و خدا نیز لطف کرده و دوستان کمک می دهند و این فضا در سطح مطلوبی فراهم است.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) تاکید کرد: دومین موضوع رعایت ادب و اخلاق در همه حال است حتی اگر دیدگاه های ما با یکدیگر متفاوت باشد لازم نیست که انسان این تفاوت نظر را به صورت نازیبا جلوه دهد و این موضوعی است که مقام معظم رهبری نیز در سخنرانی اخیر خود به آن اشاره کردند.

وی ادامه داد: حتی با تفاوت دیدگاه ها نیاز است که طرح بحث کنیم و نقش ما طلبه ها در ترویج گفت و گو و مباحثه با حفظ موازین اخلاقی باید جنبه الگو داشته باشد.

آیت الله دژکام تصریح کرد: همه ما نظام را قبول داریم و می خواهیم برای نظام اسلامی کار کنیم و دیگر کسی نباید به خاطر حرف و عقیده خودش تنش به وجود آورد.

وی افزود: مسلما کشور نیاز دارد در چارچوب آداب رقابت وجود داشته باشد یعنی اگر در چارچوب آداب اخلاق دینی خود زمینه رقابت را ایجاد نکنیم مردم از یک دست بودن قضیه خسته خواهند شد و این طبیعتا انسان است که به دنبال اتفاق جدید است.

امام جمعه شیراز با اشاره به نقش ائمه جمعه گفت: اعتقاد دارم امام جمعه باید پدر معنوی همه آحاد جامعه باشد و پیامبر اکرم (ص) به تعبیر امیرالمومنین (ع) پدر امت بوده است و این پدری را اگر روحانیت بتواند انجام دهد ظرفیت گروه های مختلف سیاسی درون نظام به گونه ای است که می تواند رشد کند و کشور را رشد دهند ولی اگرفقط به یک گروه خاص نگاه کنیم کار نظام سازی و ایجاد وحدت ملی سامان نمی یابد.

وی افزود: از این جهت در کشور آرامش و احساس راحتی بیان، رای و نقد کردن وجود دارد و نباید فضا به گونه ای شود که برای مجموعه فعالان سیاسی این کار سخت شود البته در شیراز نوع نگاه ها کثیر است و تا این موضوع جا بیفتد سختی دارد به نحوی که حتی گاهی احساس می شود اگر کسی بخواهد زمینه وحدت را ایجاد کند از هر ۲ طرف متهم می شود درحالیکه همه باید حمایت کنند.

نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد: به خصوص جوان ترها که تجربه کار سیاسی کمتری دارند امروز عقیده دارند هر کس با ما نیست بر علیه ماست که این اشتباه است و این مشکلات وجود دارد ولی به مرور زمان حل خواهد شد.

وی 40 سال تجربه کار سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را پشتوانه نظام دانست و عنوان کرد: به یاری خدا در ‌گام دوم به حد بلوغ می رسیم که به راحتی همه نهادهای سیاسی، اجتماعی و دینی در چارچوب متناسب خود کار کنند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: زیارت حرم مطهر احمد ابن موسی (ع) در شهر شیراز باید یک سنت شود که مهمان ها و مسئولان کشوری که به شیراز می آیند به زیارت شاهچراغ بروند و توسعه گردشگری به همین شکل است یعنی اگر ما بتوانیم دوربین ها و تمرکز رسانه ای را به سوی سومین حرم اهل بیت (ع) ببریم.

کد خبر 1025772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha