مخالفت مجلس با اخذ مالیات از تراکنش های مالی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد اخذ مالیات از تراکنش های بانکی بالای ۱۰ میلیون تومان مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان،نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز شنیه (۹اسفند)مجلس شورای اسلامی و در بررسی بندهای درآمدی لایحه بودجه  ۱۴۰۰ با  پیشنهاد الحاقی ابراهیم رضایی به تبصره ۱۴ لایحه بودجه  مخالفت کردند

این پیشنهاد در مورد  اخذ مالیات از تراکنش های بانکی بالای ۱۰ میلیون تومان بود 

ابراهیم رضایی در توضیح پیشنهاد خود گفت:  بر اساس این پیشنهاد از تراکنش های بانکی بین ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان، ۱۰ هزار تومان مالیات و از تراکنش های بین ۱۰۰ میلیون تا یک میلیاردتومان ۵۰ هزار تومان مالیات اخذ شود. هدف از این پیشنهاد اصلاح نظام مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی و پول شویی می باشد که بر روی این طرح کار کارشناسی انجام شده است.

همچنین نمایندگان د ر بند (ج) تبصره 15مصوب کردند،شرکت تولید مواد اولیه و سوخت هسته‌ای ایران مکلف است جهت توسعه و تسریع در اجرای طرحهای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، مواد معدنی و محصولات جانبی همراه با مواد پرتوزا پس از جداسازی را مطابق با قوانین و مقررات به فروش رسانده و درآمد حاصل از آن را پس از کسر هزینه‌ها (شامل قیمت تمام‌شده کالا و خدمات فروش‌رفته، اداری- عمومی و توزیع و فروش) به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند. درآمد حاصله به حساب افزایش سرمایه دولت در شرکت منظور و معاف از تقسیم سود سهام دولت و مالیات آن با نرخ صفر محاسبه می‌شود.

نمایندگان در بند (د) تبصره (15) مقرر کردند، به منظور اصلاح الگوی مصرف برق و گاز، دولت مکلف است از طریق شرکت‌های ذیربط نسبت به نصب کنتورهای هوشمند ساخت داخل برای مشترکان برق و گاز با اولویت مشترکان پرمصرف اقدام کند و هزینه مربوط را به صورت اقساطی از مشترکان دریافت نماید.

همچنین نمایندگان در بند الحاقی(3) تبصره (۱۵) ماده واحده مصوب کردند، تعرفه سوخت نیروگاه‌های خود تأمین که بنا به اعلام وزارت نیرو اقدام به تحویل تمام یا بخشی از برق تولیدی خود به شبکه سراسری می‌کنند، به میزان سوخت مصرفی برای برق تحویل شده به شبکه در ساعات اوج مصرف(در تابستان)، معادل تعرفه سوخت نیروگاهی بر اساس متوسط بازدهی نیروگاه‌های حرارتی سال 1397 تعیین می‌شود

کد خبر 1031935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha