سیاه پوش شدن آستان مطهر علوی به مناسبت رحلت حضرت زینب(ع) + عکس

حرم مطهر امام علی(ع) در نجف اشرف به مناسبت رحلت حضرت زینب (ع) سیاه پوش شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه امام علی(ع)، مسئولان آستان مطهر علوی به مناسبت سالروز رحلت حضرت زینب(ع) به نصب پرچم ها و پارچه نوشته های سیاه در صحن و سرای داخل و خارج از این آستان اقدام کردند.

 

آستان مطهر علوی در مراسمی که با حضور مسئولان و خادمان این حرم مطهر برگزار شد، پرچم سیاه را به نشانه عزا و حزن به اهتزاز درآوردند.

 

بخش گلدوزی متعلق به بخش کتیبه ها و احیای میراث در آستان مطهرعلوی بر روی پارچه نوشته ها عبارت هایی مانند السلام علیک یا بنت فاطمه زهرا(ع)، السلام علیک یا عقیلة هاشم، السلام علیک یا بنت امیرالمومنین(ع) و السلام علیک یا زینب کبری(ع) را گلدوزی کرد.

 

 مسئولان آستان مطهر علوی برنامه هایی را به همین مناسبت با رعایت شرایط بهداشتی به منظور جلوگیری از شیوع کرونا در صحن حیدری برگزار می کنند.

 

گفتنی است، حضرت زینب (ع) دختر امام علی(ع) و حضرت زهرا(ع) در پنجم یا ششم جمادی الاولی سال ۶۲ هجری قمری متولد شد. وی در واقعه کربلا در کنار برادرش امام حسین(ع) حضور داشت. با پایان جنگ، حضرت زینب و دیگر بازماندگان کاروان امام حسین(ع) به اسارت در آمدند. خطبه او در کوفه و در مجلس یزید در شام معروف است. او را به دلیل مصیبت های بسیار «ام المصائب» نامیدند.

وفات حضرت زینب(ع) در 15 رجب سال 62 هجری قمری رخ داد. برخی مورخان معتقدند که قبر او در جنوب دمشق است، به همین دلیل نام این منطقه  «سیده زینب» گذاشته شد، برخی نیز قبر این حضرت را در قاهره مصر دانستند. برخی از مورخان دیگر نیز براین باورند که قبر وی در قبرستان بقیع در مدینه منوره است.

 

 

کد خبر 1032233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha