لازمه استفاده از ظرفيت حج، داشتن رويکرد و نگاه راهبردي است

حجت الاسلام لکزایی با بیان اینکه لازمه استفاده از ظرفيت حج، داشتن رويکرد و نگاه راهبردي نسبت به آن است گفت: اگر رويکرد راهبردي را در نظر بگيريم بايد به ابعاد مختلف آن نیز توجه شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین نجف لکزایی امروز(پنجشنبه ۱۴ اسفند) در همایش بین‌المللی «مغرب اسلامی حج و حرمین شریفین» که در قم برگزار شد، گفت: خداوند در قرآن می فرماید: اوست كسى كه پيامبر خود را به هدايت با آيين درست روانه ساخت تا آن را بر تمام اديان پيروز گرداند و گواه‏ بودن خدا كفايت مى ‏كند.»

 

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ادامه داد: يکي از راهکارهاي ديني براي تحقق اين وعده الهي در اين آيه شريفه، حج است.

 

وی با بیان اینکه لازمه استفاده از ظرفيت حج، داشتن رويکرد و نگاه راهبردي نسبت به آن است گفت: اگر رويکرد راهبردي را در نظر بگيريم بايد به ابعاد مختلف آن نیز بپردازيم.

 

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به توصيه مقام معظم رهبري در بيانيه گام دوم انقلاب مبني بر تحقق تمدن نوين اسلامي، تصریح کرد: يکي از بهترين راه‌هاي رسيدن به تمدن نوين اسلامي، حج است.

 

وی تاکید کرد: براي اين امر لازم است در ابتدا با شناخت گذشته و وضعيت کنوني به ميزان فاصله حج برگزار شده توسط ما با يک حج تمدني و راهبردي و کمک‌کننده به اقامه دين، دست يابيم.

 

حجت الاسلام لکزایی یادآور شد: اگر رويکرد حج راهبردي شود، بايد نسبت به زيرساخت‌ها و ساختار حج کنوني و حج مطلوب و الگوهاي اجرايي متنوع در کشورهاي مختلف در اين زمينه توجه کنيم.

 

وی با بیان اينکه يکي از دانش‌هاي کاربردي در حج دانش تاريخي است، افزود: همايش‌هاي حج و حرمين شريفين بايد ساختار ميان رشته‌اي و چندرشته‌اي داشته باشد تا به کمک آنها بتوان به يک رويکرد راهبردي در زمينه حج رسيد و ايده‌هاي نو و تازه در اين عرصه را در اختيار مسئولان مربوطه قرار داد.

 

کد خبر 1033954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha