برگزاری جشن درختکاری در گرگان/ افتتاح پارک آبخیزداری

مقسم به افتتاح پارک آبخیزداری در گرگان اشاره کرد و گفت: در روز گذشته جشن روز درختکاری در بلوار ناهارخوران با حضور مسئولان شهرستانی و تشکل های مردمی برگزار شد.

«رسول مقسم» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: از 15 الی 21 اسفند به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است و در این هفته برنامه های متنوعی را در سطح شهرستان گرگان در نظر گرفتیم.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرگان ادامه داد: در راستای اقدامات حمایتی و مشارکتی با مردم دو طرح توزیع و غرس نهال را در شهرستان پیگیری می کنیم.

 

مقسم به طرح توسعه فضای سبز و ایجاد فضای منظر و زیبا سازی اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این طرح حدود 50 هزار نهال تویع در شهرستان گرگان توزیع شد.

 

وی گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که در شهرستان پیگیری می کنیم و سازمان جنگل ها به آن ورود  پیدا کرده است بحث زراعت چوب است و با توجه به متوقف شدن طرح های بهره برداری از جنگل با گونه های آکالیپتوس و صنوبر تلاش می کنیم چوب مورد تقاضای بازار را تامین کنیم.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرگان بیان کرد: در این راستا و به منظور زراعت چوب بالغ بر 40 هزار نهال در شهرستان گرگان غرس شده است.

 

مقسم تاکید کرد: در روز گذشته جشن روز درختکار در بلوار ناهارخوران با حضور مسئولان شهرستانی و تشکل های مردمی برگزار شد.

 

وی افزود: افتتاح پارک آبخیزداری با همکاری شهرداری و شورای شهر گرگان،  نشست با دستگاه قضایی و نشست تبادل نظر با یاوران و تشکل های مردمی منابع طبیعی، ایجاد گشت های حفاظتی و پیاده روی خانوادگی به سمت تپه نور الشهدا از برنامه های هفته درختکاری در شهرستان گرگان به شمار می رود.

 

 

کد خبر 1034400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha