ساماندهی ۲۴۰۰ شی از اشیاء مخزن موزه منطقه‌ای جنوب شرق

رئیس امور موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از ساماندهی ۲ هزار و ۴۰۰ شی از اشیاء مخزن موزه منطقه‌ای جنوب شرق در زاهدان با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیون ریال خبر داد.

حمیده کده‌ای امروز در گفت و گو با خبرنگار شبستان در زاهدان اظهار کرد: در راستای سامان‌دهی اموال فرهنگی_تاریخی مخزن موزه زاهدان اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیون ریال از سوی اداره کل موزه‌ها به این امر اختصاص یافت.

وی گفت: با اعتبار یادشده اقداماتی از جمله کارشناسی، تهیه شناسنامه عمومی و تخصصی، تهیه تصاویر دیجیتالی اشیاء، عکاسی و در نهایت ثبت این آثار در سامانه جام انجام خواهد شد.

رئیس امور موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: مخزن موزه حدود ۷ هزار شئ حاصل از کاوش‌ها و بررسی‌های باستان‌شناسی در دوره‌های مختلف در خود جای داده است که تعدادی از آن‌ها در سال‌های گذشته سامان‌دهی و در نرم‌افزار سامانه جام ثبت شده است.

کده ای خاطرنشان کرد: بیشتر این آثار که قرار است به‌زودی سامان‌دهی شوند مربوط به کاوش‌های سایت جهانی شهرسوخته بوده که پس از انجام مراحل سامان‌دهی و ثبت در سامانه جام در مخزن موزه زاهدان دسته‌بندی خواهند شد.

 

کد خبر 1035595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha