موزه فرهنگ و هنر شهرستان بافق افتتاح شد

موزه فرهنگ و هنر بافق با یک هزار و ۸۰۰ اثر و با هزینه بازسازی ۲ میلیارد تومان در این شهر افتتاح شد.

محمدرضاقاسم زاده رییس آموزش و پرورش شهرستان بافق در حاشیه آیین افتتاح موزه فرهنگ و هنر شهرستان بافق در گفت و گو با خبرنگار شبستان در یزد، راه اندازی موزه را گنجینه ای از علم و خاطره دانست و گفت: این مجموعه در فضایی به مساحت ۲ هزار متر مربع  بازسازی و در آن یکهزار و ۸۰۰ اثر در زمینه‌های نوشت افزار، کتاب، موسیقی و گالری قدیمی به نمایش گذاشته شده است.

محمدرضاقاسم زاده افزود: عمده بودجه و کمک‌ها برای بازسازی و راه اندازی این موزه با مساعدت فرمانداری، شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق و جمعی از خیّران منطقه تامین شد.

به گفته وی، موزه فرهنگ و هنر شهرستان بافق از میان دو موزه وحشی بافقی و سنگ و معدن توانست مجوز موزه ملی بگیرد و در بهمن ماه سال ۱۳۹۵ تاسیس شد.

قاسم زاده با بیان اینکه وسایل به نمایش گذاشته مربوط به دوره آغاز به کار آموزش و پرورش در سال ۱۳۰۶ تا کنون است تصریح کرد: در این موزه وسایل به نمایش گذاشته شده مربوط به حوزه آموزش و پرورش است که امکانات ابتدایی روزگار گذشته را به آموزش و پرورش مدرن امروزی پیوند زده است.

وی هدف از ایجاد موزه آموزش و پرورش ایجاد زمینه های مناسب برای استفاده از تجارب گذشتگان ،فراهم آوردن شرایطی برای مقایسه وضعیت آموزشی گذشته و حال،  و گرامیداشت یاد و نام پیشکسوتان و طلایه داران نظام تعلیم و تربیت است.

حفظ و نگهداری بهینه و علمی اسناد تاریخی، اشیای باستانی، پیشینه تاریخی و تحولات اداری در حوزه آموزش و پرورش از دیگر اهداف راه اندازی این موزه اعلام شد.

سید جلال بهشتی زاده از فرهنگیان آموزش و پرورش بافق موسس این موزه است که طی دو سال این وسایل را جمع آوری کرده است.

این موزه دارای بخش های مختلفی از جمله ؛ بخش نمایش تاریخ و فرهنگ بافق ، کتابخانه ، واحد سمعی و بصری ، نمایشگاه آثار معاصر، آموزش و پروش و دوران دفاع مقدس است.

زمان بازدید از این موزه با توجه به شرایط کرونایی از ساعت ۱۵ الی ۱۷ با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی اعلام شد.

کد خبر 1036457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha