برگزاری نشست بنیاد خیرین استان فارس حامی دانشگاه فرهنگیان در در مرکز «سلمان فارسی» شیراز

نشست بنیاد خیرین استان فارس، حامی دانشگاه فرهنگیان با حضور مدیرعامل بنیاد خیرین، رئیس دانشگاه فرهنگیان فارس و جمعی ازخیرین و فرهنگیان استان فارس در مرکز «سلمان فارسی» شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهدی احمدی»، در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در فارس، مهد علم، فرهنگ و هنر و قدردانی از مسئولین  دانشگاه فرهنگیان فارس گفت: پس از 20 سال زندگی با خیرین به جرات می توان گفت که لحظه به لحظه زندگی خیرین درس زندگی است، کسانی که هیچگاه برای خود چیزی نمی خواهند.

مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به حمایت رهبر معظم انقلاب از دانشگاه فرهنگیان افزود: عمل صالح در حکم ارز معتبر در آخرت است و امروز دانشگاه فرهنگیان آن عمل صالح است که می تواند ارز معتبر برای دنیای دیگر باشد.

وی با بیان جمله ای از شهید «مطهری» مبنی بر اینکه آینده متعالی کشور در گرو تربیت و پرورش صحیح است، تصریح کرد: سعادت جامعه درپی نظام آموزش و پرورش صحیح است و برای تربیت معلم ایده آل، باید تربیت قیمتی داشته باشیم.

احمدی بیان کرد: برای تربیت معلمی در طراز جمهوری اسلامی باید نیاز به امکانات رفاهی مورد توجه قرار گیرد که این امکانات و تجهیزات در تربیت درست دانشجومعلمان موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: فکر و اندیشه خیرین بوی بهشت می دهد وعبادت جز خدمت به خلق نیست که خیرین ما پیشگام عرصه خدمت به مردم هستند.

احمدی تاکید کرد: متاسفانه امور خیریه به صورت جزیره ای شده و نمی تواند نمود واقعی داشته و کار بزرگی را صورت دهد و استان فارس بات وجه به اینکه دومین استان از حیث تعداد مجمع خیرین در کشور است، پیشقدم در ضرورت تحول امور نیکوکاری در مجامع خیریه شده تا با هم افزایی بتوان بسیاری از مشکلات را حل کرد.

«حسین افلاکی» نیز در این نشست گفت: دانشگاه فرهنگیان در فارس دارای 2 پردیس و پنج مرکز آموزشی است و دانشگاه فرهنگیان در استان فارس پذیرای چهار هزار و 200 دانشجو در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است که پس از تهران رتبه دوم را در تعداد مراکز آموزش داریم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان فارس ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان در فارس سالانه پذیرای یک هزار و 200 دانشجوی جدید است که با توجه به پتانسیل های موجود می تواند این تعداد تا 4 هزار دانشجو افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان در فارس علاوه بر زمینه اشتغال می تواند کمبود معلمان در آموزش و پرورش را جبران کند و دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل آموزش و پرورش است.

افلاکی تاکید کرد: آحاد مردم و خانواده‌ها به طریقی با دانشگاه فرهنگیان در ارتباط هستند و این دانشگاه تاثیر بسزایی در سطوح مختلف جامعه دارد.

وی افزود: دانشجویان امروز، معلمان فردا هستند و زمانی که رهبر معظم انقلاب از دانشگاه فرهنگیان حمایت می کنند ما وظیفه داریم با تمام تلاش زمینه توسعه و رشد این دانشگاه ماموریت محور را فراهم کنیم.

افلاکی با تشکراز «درودچی» یکی از خیران فارس گفت: به همت این فرد خیر، یکصد واحد آپارتمان برای دانشجویان متاهل دانشگاه فرهنگیان به متراژ متوسط 60 مترمربع در پردیس «شهید باهنر» شیراز به زودی کلنگ زنی و در ادامه ساخته خواهد شد.

کد خبر 1036812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha