۱۰ هزار شعبه اخذ رای در انتخابات شوراها به صورت الکترونیک خواهند بود

کاظمی درباره ظرفیت وزارت کشور برای برگزاری الکترونیکی انتخابات بیان کرد: ۱۰ هزار شعبه اخذ رای از میان ۷۲ هزار شعبه اخذ رای ظرفیت برگزاری الکترونیک انتخابات شوراهای شهر و روستا را در اختیار دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا با سید حمیدرضا کاظمی رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات به صورت تلفنی گفت و گو کرد.

سید حمیدرضا کاظمی درباره ظرفیت وزارت کشور برای برگزاری الکترونیکی انتخابات گفت: 10 هزار شعبه اخذ رای از میان 72 هزار شعبه اخذ رای ظرفیت برگزاری الکترونیک انتخابات شوراهای شهر و روستا را در اختیار دارند.

وی افزود: با توجه به درخواست وزارت کشور، هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات با برگزاری الکترونیکی در کلان شهرها موافقت کرده است. وزارت کشور صندوق‌های الکترونیکی را در کلان شهرها سازماندهی کرده است و شش هزار و شعبه را پوشش داده است و چهار هزار شعبه دیگر ظرفیت وجود دارد که درخواست شده است این تعداد نیز ساماندهی شوند تا از تمام ظرفیت صندوق‌های الکترونیکی در سطح کشور استفاده شود.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات از موافقت هیئت نظارت بر انتخابات برای برقرار شدن انتخابات الکترونیکی در شهرهای نارنجی و قرمز خبر داد و اظهار کرد: دومین مناطقی که آراء به صورت الکترونیک اخذ می‌شوند شهرها با جمعیت بیشتر است.

وی ادامه داد: انتخابات شوراهای شهر و روستا در تمام کلان شهرها به جز تهران الکترونیکی خواهد بود. با توجه به اینکه چهار انتخابات میان دوره‌‌ای خبرگان، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، شوراهای شهر و ریاست جمهوری همزمان در تهران برگزار می‌شود، نمی‌توان سه انتخابات را به صورت برگی و یک انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار کرد و به همین جهت تهران را استثناء کرده‌ایم.

کاظمی با یادآوری این موضوع که در دور گذشته انتخابات شوراهای شهر و روستا در 139 شهر انتخابات به صورت الکترونیک برگزار شد، عنوان کرد: کلان شهرها با توجه به جمعیت بالا و شمارش طولانی آراء الکترونیکی برگزار می‌شود و از این منظر سابقه برگزاری الکترونیک انتخابات در این سطح را نداشتیم.

وی همچنین روند ثبت نام کاندیداهای شوراهای شهر و روستا را مناسب دانست و گفت: معمولاً کاندیداها در دو روز آخر جهت ثبت نام در فرمانداری‌ها حضور پیدا می‌کنند. البته امسال زمینه ثبت نام به صورت الکترونیک نیز فراهم شده است و انتظار این است که کاندیداها، فرآیند ثبت نام را به روز و ساعات آخر نسپارند.

کد خبر 1038208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha