ضرورت توجه به الگوی زندگی ایرانی اسلامی برای تحقق شعار سال

کنعانی مقدم با بیان اینکه مردم برای جهش تولید باید از کالای ایرانی استفاده کنند، گفت: الگوی زندگی ایرانی اسلامی باید تبدیل به یک فرهنگ عامه شود تا بتوان در مقابل موانعی که بر سر راه جهش تولید وجود دارد، راهکار عملیاتی ارایه کنیم.

حسین کنعانی مقدم در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد نامگذاری سال گفت: بخشی از شعارهایی که مقام معظم رهبری در هر سال تعیین می کنند، جنبه فرهنگ سازی دارد و برای آنکه این فرهنگ در میان جامعه و اقشار مختلف مطرح شود، معتقدم این موضوع تبدیل به مطالبه عمومی شد.

 

دبیر کل حزب سبز افزود: برای عبور از تحریم ها و مشکلات اقتصادی در کشور باید به جهش تولید روی آوریم و در مسیر خودکفایی حرکت کنیم. معتقدم این شعار توانست جای خود را در رسانه ها و در میان آحاد مردم باز کند و تبدیل به یک مطالبه عمومی در جامعه شد.

 

کنعانی مقدم در مورد اینکه تا چه اندازه این شعار محقق شده است، تصریح کرد: برای تحقق این شعار سعی و تلاش زیادی شد اما این موضوعی نیست که ظرف یک یا 2 سال محقق شود و نیازمند زمان بیشتر و صبر و تحمل بالایی برای تحقق آن هستیم.

 

وی در مورد موانع محقق نشدن شعار جهش تولید گفت: یکی از مهمترین بخش هایی که خطاب رهبری قرار گرفت، دولت و بخش خصوصی بود که باید وارد عرصه می شدند تا این هدف محقق شود که البته در مسیر تحقق این شعار موانعی وجود دارد.

 

کنعانی مقدم اظهار کرد: بخشی از موانع مربوط به مخالفانی است که در راه وجود دارند و تلاش می کنند سالها اقتصاد را وابسته نگه دارند و استقلال مورد نظر را خدشه دار کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: منفعت این افراد در وابستگی اقتصادی ایران به سایر کشورها است، در این زمینه باید موانع برداشته شود و در این مسیر همواره تلاش های زیادی شده است.

 

کنعانی مقدم افزود: در زمینه مصرف داخلی در جامعه تلاش های بسیاری شده است و از سوی دیگر برای تغییر سبک زندگی مردم و دوری از تجمل گرایی نیز مطالب زیادی عنوان شده است.

 

وی گفت: در مقابل جهش تولید ما با جهش قیمت ها مواجه هستیم که این موضوع بدون نظارت هایی که لازمه اقتصاد است، شکل می گیرد و موجب نارضایتی و حرکت نکردن چرخه تولید شد.

 

کنعانی مقدم تصریح کرد: برای تحقق شعار جهش تولید الگوی زندگی ایرانی اسلامی مطرح است تا مردم از این فرهنگ برخوردار شوند که محصولات داخلی مصرف کنند و از سوی دیگر تلاش کنند از تولید حمایت کرده و در رابطه با خرید کالاهای خارجی نیز حساسیت های خاصی را به خرج دهند و کمتر به سمت کالاهای وارداتی تمایل داشته باشند. این سه موضوع می تواند عواملی باشد که چرخ تولید با سرعت بیشتری حرکت کند و بازار داخلی نیز مصرف این تولیدات را بر عهده بگیرد.

 

وی گفت: الگوی زندگی ایرانی اسلامی باید تبدیل به یک فرهنگ عامه شود تا بتوان در مقابل موانعی که بر سر راه جهش تولید وجود دارد، راهکار عملیاتی ارایه کنیم.

کد خبر 1038639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha