مانع زدایی از سر راه تولید، نیازمند عزم و اراده جدی مسئولان است

مدرس دانشگاه و کارشناس اقتصادی گفت: بدون تردید مانع زدایی از سر راه تولید در کشور، مستلزم عزم و اراده جدی مسئولان است.

دکتر «ساجد صمدی قربانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به نام گذاری سال 1400 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال"تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها" اظهار داشت: همان طور که مقام معظم رهبری در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت سال جدید فرمودند، کشور ما دارای فرصت ها و ظرفیت های بسیار بزرگی است که اگر به خصوص در مسیر رونق و جهش تولید، پشتیبانی ها و حمایت های لازم صورت گرفته و از آن سو، موانع زدوده شود، تحول شگرفی را مشاهده خواهیم کرد.

 

مدرس دانشگاه و کارشناس اقتصادی افزود: البته مسلم است که این تحول به صرف حرف و شعار محقق نمی شود بلکه نیازمند عزم و اراده جدی مردم و مسئولان است به خصوص در رابطه با عنوان امسال که عزم مسئولان در میدان عمل، لازمه تحقق این مهم است.

 

این اقتصاددان همچنین با تأکید بر اینکه باید عوامل مخل ارتقای بهره وری در اقتصاد کشور شناسایی شده و رفع شود، گفت: بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران متفق القول هستند که اقتصاد کشور ما در سایه یک مدیریت صحیح و نیز مقابله جدی با فساد و رانت خواری و سفته بازی و ... می تواند به اقتصاد برتر منطقه و یکی از قوی ترین اقتصادهای فعلی جهان تبدیل شود.

 

وی بیان داشت: نکته حائز اهمیت دیگر این که برخلاف نگاه و رویکرد برخی مسئولان، ریشه اصلی مشکلات ما به داخل برمی گردد، هر چند فشار و تحریم ناجوانمردانه دشمنان نیز در این امر دخیل است، اما واقعیت آن است که اگر ما درون را اصلاح کرده و اقتصاد مقاومتی را در عمل محقق سازیم، بسیاری از مشکلات موجود در کشور مرتفع می گردد.

 

صمدی قربانی در پایان گفت: به هر حال امیدواریم در سال جدید و با همت مسئولان در اصلاح ساختارهای اقتصادی کشور و تلاش به منظور افزایش بهره وری در امر تولید ، بتوانیم شاهد رونق در عرصه اشتغال و کاهش مشکلات معیشتی مردم به این واسطه باشیم.

کد خبر 1039716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha