ضرورت حفظ استقلال اقتصادی کشور/ فرایند صدور مجوزها تسهیل و سیستمی شود

خسروی با تأکید بر اینکه وحدت قوای سه گانه یکی از عوامل برای جهش تولید و رفع موانع است، گفت: کاهش واردات بی رویه و حفظ استقلال اقتصادی کشور، شعار سال ۱۴۰۰ را عملیاتی می‌کند.

«حسین خسروی اسفزار» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان  با تبریک اعیاد شعبانیه در خصوص شعار سال ۱۴۰۰ نامگذاری شده از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: در ۱۱ سال اخیر، مقام معظم رهبری تاکید ویژه ای به بحث های اقتصادی و مسئله تولید دارند و در ادامه شعار سال ۹۹ که جهش تولید نام داشت، امسال را سال «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» نام گذاری کردند.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: نامگذاری‌های مقام معظم رهبری برای شعار سال نباید فقط حالت تشریفاتی و تبلیغاتی داشته باشد و در ابتدای سال فقط سربرگ نامه‌ها و پلاکاردها مزین شود اما در صحنه میدانی تلاش برای تحقق این مهم فراموش شود.


 

وی در ادامه تصریح کرد: نامگذاری و انتخاب شعار سال مشخص کردن جریان مدیریتی کشور است هم طبق جایگاه مقام معظم رهبری که سیاست های کلی نظام را تعیین می کنند و هم به جهت اشراف اطلاعاتی که دارند و نیازهای کشور را احساس می کنند این نامگذاری سالها را انتخاب می کنند.

 

خسروی  اسفزار با تأکید بر اینکه وحدت قوای سه گانه و همچنین بین مسئولان کشور یکی از عوامل جهش تولید و رفع موانع است، گفت: اگر دولت به دنبال تحقق شعار سال و جهش تولید است به تعبیری همه تخم مرغ ها را نباید در سبد مذاکره (برجام) بگذارد. البته کسی مخالف مذاکره نیست اما هیچ کسی مذاکره ای که یک طرف آن بُرد و یک طرف باخت است را نمی پذیرد.

 

ضرورت کاهش واردات بی رویه و حفظ استقلال اقتصادی کشور

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه عدم اعتماد به امریکا تنها نتیجه ای است که می توان از برجام گرفت چرا که به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکردند، تصریح کرد: آقای عراقچی و سیف رئیس سابق بانک مرکزی گفته بودند عایدات ما از برجام صفر است.

 

وی با اشاره به ضرورت تکیه بر قدرت و توان داخلی برای جهش تولید، ادامه داد: کاهش واردات بی رویه و حفظ استقلال اقتصادی یکی دیگر از عواملی است که شعار سال ۱۴۰۰ را عملیاتی می‌کند.

 

اخذ مجوز برای فعالان اقتصادی مانند هفت‌خوان رستم است

خسروی اسفزار با بیان اینکه یکی دیگر از مهمترین موانع برای سرمایه گذاری و تولید در کشور را شرطی کردن اقتصاد به رفع تحریم‌ها دانست و ادامه داد: مانع دیگر تولید، روند طولانی بروکراسی اداری در صدور مجوز کسب و کار است که در حال حاضر فعالان اقتصادی برای گرفتن مجوز نه از هفت خوان که به تعبیر رهبر معظم انقلاب گاهی باید از هفتاد خوان بگذرد لذا باید فرایند صدور مجوزها تسهیل و حتی‌الامکان سیستمی شود.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در ادامه بهترین راه شناخت موانع تولید و حمایت از تولید را نشستن پای حرف دل تولیدکنندگان و فعالات اقتصادی دانست و افزود: در ضرب‌المثلی آمده است که «صاحب‌خانه از داخل خانه بیشتر از دیگران با خبر است».

 

وی در پایان در خصوص اقدامات مجلس شورای اسلامی در حمایت از تولید بهتر است رئیس مجلس پاسخ کامل در این خصوص ارائه دهند، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی مصوباتی در زمینه طرح تولید مسکن به عنوان صنعت پیشرو، حمایت از کشاورزی با رویکرد امنیت غذایی مردم و حمایت از کشاورزان و دامداران، ۲۷ هزار میلیارد تومان حمایت جهت تقویت صندوق‌های بیمه کشاورزی، بخشودگی جرائم کارفرمایانی که در دوران شیوع بیماری کرونا کارگران را اخراج نکردند، اختصاص ۸۹ هزار میلیارد تومان برای تأمین اجتماعی در بودجه ۱۴۰۰، حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان برای کمک به اشتغال در نظر گرفته شد و بسیاری از موارد دیگر از جمله پشتیبانی‌های مجلس یازدهم از تولید تاکنون بوده است.

 

 

 

 

کد خبر 1040256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha