علوم پزشکی کرمان تاکنون ۱۳ هزار دوز واکسن کرونا دریافت کرد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با اعلام اینکه علوم پزشکی کرمان تاکنون ۱۳ هزار دوز واکسن دریافت کرده و هر واکسن دو دوز تزریقی دارد؛ افزود: این تعداد برای کادر درمان، بیماری های خاص و غیره و آخرین محموله برای تعدادی از پاکبانان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حمیدرضا رشیدی نژاد؛ شنبه(۷ فروردین) در نخستین جلسه ستاداستانی مدیریت بیماری کرونا در سال ۱۴۰۰ روند کاهش بیماری کرونا در استان را با توجه به سفرها و دید و بازدیدهای نوروزی، مقداری متوقف دانست و گفت: دو سه روز گذشته آمارها 10 درصد افزایش پیدا کرده است.

 



رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: موارد مثبت بیماری در آزمایش های سرپایی، نسبت به قبل بین 30 تا 50 درصد افزایش پیدا کرده و در بستری ها تا 30 درصد افزایش یافته و موارد مثبت کرونای پی سی آر نشان می دهد آرام آرام شیوع بیماری بیشتر می شود.

 




وی این وضعیت را هشداری برای داشتن آمادگی لازم دانست و افزود: پیش بینی هایی که در کشور می شود و خیلی از استان ها روند افزایشی دارند، هنوز به صورت محسوس در کرمان مشخص نیست به جز 10 درصدی که گفته شد.

 

 



رشیدی نژاد ادامه داد: مرگ و میرها در استان نیز ثابت مانده و کنترل شده و دو، سه ماه است که این روند را داریم و امیدواریم افزایشی در بستری و مرگ و میرها نداشته باشیم و نیاز است مراقبت ها و پروتکل ها را جدی بگیریم.

 



وی درباره واکسیناسیون اظهارکرد: واکسن هایی که وارد استان می شود با کد مشخص، برای جمعیت مشخص و با تعداد مشخص است و در این باره کمیته هماهنگی استانی به ریاست استاندار در این باره وجود دارد و گزارش کار ارائه می شود.

 



رشیدی نژاد با اعلام اینکه علوم پزشکی کرمان تاکنون 13 هزار دوز واکسن دریافت کرده و هر واکسن دو دوز تزریقی دارد؛ افزود: این تعداد برای کادر بهداشت و درمان، بیماری های خاص، سرطانی ها، سالمندان، جانبازان و آخرین محموله هم برای تعدادی به پاکبانان اختصاص داده شده است.

 



وی با اشاره به اینکه واکسن های دریافتی براساس برنامه کشوری و نظارت استانی تزریق می شود؛ در پایان گفت: رستوران ها پرخطرترین مکان ها در بحث شیوع ویروس کرونا و عامل خطر است.

کد خبر 1040714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha