ورود بیش از ۳ میلیون مسافر نوروزی/ ۱۰ گروه نظارتی گردشگری در گیلان فعال است

آذرپور با تاکید بر اینکه برای رفاه حال مردم و اطمینان از رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۱۰ گروه نظارتی و بازرسی در حوزه گردشگری گیلان فعال شده است گفت: شمار مسافران نوروزی ورودی به گیلان به بیش از ۳ میلیون نفر رسید.

«حمیدرضا آذرپور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، تعداد مسافران ورودی به استان گیلان را سه میلیون و 119 هزار مسافر ذکر کرد و اظهار داشت: بر اساس آخرین آمارها و گزارشات ستاد اجرایی خدمات نوروزی 1400 گیلان، تعداد 122 هزار و 188 از مسافران ورودی به گیلان در مراکز اقامتی استان، اقامت کردند.

 

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از فعال بودن 10 گروه نظارتی و بازرسی در حوزه  گردشگری استان برای اطمینان از رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سایر موارد لازم خبر داد و تصریح کرد: بر اساس آخرین آمارهای گرفته شده از 28 اسفند 99 تعداد سه میلیون و 39 هزار نفر نیز از طریق مرزهای زمینی و هوایی از گیلان خارج شده‌اند.

 

آذرپور با بیان اینکه بر اساس اطلاعات ستاد اجرایی نوروز 1400 گیلان 380 هزار نفر گردشگر و مسافر از اماکن مختلف سیاحتی، زیارتی و تاریخی استان بازدید به عمل آوردند تصریح کرد: تاکنون بیش از 2 هزار و 600 مورد بازدید توسط گروه‌های نظارت و بازرسی حوزه گردشگری در استان گیلان انجام شده است.

 

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان افزود: بازدید از اماکن تفریحی، گردشگری و اقامتی استان گیلان، هتل‌ها، مهمانپذیر‌ها، رستوران‌ها و سایر حوزه‌های مرتبط توسط تیم‌های نظارت و بازرسی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان به شکل مستمر انجام می‌شود.

 

آذرپور درصد اشغال تخت تأسيسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل میراث ‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان در نوروز 1400 را حدودا 38.35 درصد اعلام کرد و یادآور شد: هموطنان در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند موارد را جهت پیگیری‌های لازم به ما انتقال دهند.

 

وی پل‌های ارتباطی بین مردم و میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان را برشمرد و خاطرنشان کرد: سامانه ملی 09629 و  شماره تلفن 01333618465 معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان آماده دریافت انتقادات و  پیشنهادات مردم و احیانا گزارشات تخلفات است.

 

کد خبر 1041039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha