توجه به خرده فرهنگ های بومی در کانون‌های مساجد زمینه‌ساز تحقق شعار سال می شود 

بیکی گفت: توجه به خرده فرهنگ های بومی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد زمینه‌ساز تحقق شعار سال خواهد شد. 

«مهدی بیکی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: نامگذاری سال یکی از سیاست‌های درست راهبردی است که می تواند افکار مدیران و دلسوزان کشور را به سمت برنامه‌ریزی درست سوق دهد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: نامگذاری سال ۱۴۰۰ به نام سال «تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها» نشان می دهد که کشور ایران برای پیشرفت و پیشبرد اهداف خودش نیاز به تولید دارد.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حدود ۷ سال گذشته نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری را الگوی اقتصادی داشت نشان از این دارد که نیاز اقتصادی یکی از اولویت‌های مهم کشور است.

 

بیکی اظهارداشت: دستگاه‌های فرهنگی در عرصه فرهنگ نیز علاوه بر ایجاد برنامه های فرهنگی و معنوی جهت ارتقا و رشد فرهنگ جامعه باید با یک نگاه اقتصاد فرهنگی زمینه ساز تولیدات فرهنگی و هنری باشند.

 

وی تاکید کرد: از همین رو باید با پشتیبانی های سیاستی و حمایتی این بستر را برای فعالان فرهنگ و هنر فراهم کنیم.

 

بیکی اظهارداشت: در این مسیر شاید موانعی باشد که باعث می‌شود حرکت شتاب رشد فرهنگی اقتصادی کند شود اما با شناخت صحیح می‌توان موانع را از سر راه برداشت.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان گفت: توجه به خرده فرهنگ ها و فرهنگ های بومی می‌تواند هم رونق تولید به همراه داشته باشد و هم فرهنگ های اصیل معنوی و بومی را احیاء کرد.

 

وی افزود: گسترش فرهنگ های بومی می‌تواند ویترینی باشد تا جاذبه های گردشگری و رونق اقتصادی را همراه داشته باشد.

 

بیکی ادامه داد: نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد یک نقش موثر است و می‌تواند به تولید کشور کمک های جدی و فراگیر داشته باشد.

 

 

کد خبر 1041818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha