سرمایه خیرین مساجد در جهت توانمندسازی خانواده‌های محروم به سمت تولید هدایت شود

حجت‌الاسلام عارفی با تاکید بر لزوم آگاهی‌رسانی به مردم در خصوص ظرفیت‌های مختلف مسجد، گفت: می‌توانیم با برگزاری جلسات گفتمان‌ساز با خیرین، سرمایه‌شان را در جهت توانمندسازی خانواده‌های محروم برای تولید هدایت کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مسجد مهمترین نهاد سیاسی و اجتماعی جوامع اسلامی در تمامی دوران‌ها بوده که نقش غیر قابل انکاری در اداره و هدایت این جوامع داشته است؛ این اماکن متبرکه سال ۱۴۰۰ نیز می‌توانند با نقش‌آفرینی صحیح، جامعه را به‌سوی تحقق شعار سال یعنی تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها هدایت کنند.

 

حجت‌الاسلام«محسن عارفی اصل»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، با اشاره به نقش آفرینی مساجد در تحقق شعار سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: اگر به جایگاه کارکرد اجتماعی امام جماعت توجه شود، امام جماعت می‌تواند با حمایت هیئات امنای مساجد و بسیج و همچمین هم‌افزایی از ظرفیت‌های مختلف استفاده شود.

 

 امام جماعت مسجد جامع ابوذر (واقع در شهرستان بهارستان) بیان کرد: برخی مساجد خیرین و خیریه‌هایی دارند؛ می‌توانیم با برگزاری جلسات گفتمان‌ساز با خیرین، سرمایه‌شان را در جهت توانمندسازی خانواده‌های محروم برای تولید هدایت کنیم.

 

حجت‌الاسلام عارفی اصل ادامه داد: در نظر داریم خیرین را دعوت کنیم تا از کمک‌های نقدی و غیرنقدی‌شان در راستای مهارت‌آموزی و توانمندسازی استفاده کنیم، همچنین فعالیت‌های دیگر را باید به ‌صورت بلندمدت نگاه کرد و شورای فرهنگی مساجد به ‌عنوان دغدغه مطرح کنند.

 

وی بر لزوم آگاه سازی مردم و تبیین ظرفیت های مساجد در دهه تکریم و غباروربی مساجد اشاره و خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی مردم از قابلیت های مساجد می تواند در حل بسیاری از مشکلات راهگشا باشد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1042897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha