۴۴۳ مورد بستری جدید کرونایی از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون/ ابتلاهای جدید در ایلام خانوادگی است

صادقی فر با بیان اینکه کنترل بیماری کرونا نیازمند استفاده از ماسک در سطح جامعه بالاتر از ۸۰ درصد است، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۴۴۳ مورد بستری جدید ناشی از کرونا در سطح بیمارستان های استان گزارش شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: استان با روند افزایشی تعداد مبتلایان و تعداد بستری ها در وضعیت هشدار بوده و در حال حاضر ۵ شهرستان استان در وضعیت قرمز قرار دارند.

 

«جمیل صادقی فر» با اشاره به اینکه عوامل و فاکتورهای مختلفی از جمله تعداد مبتلایان و بستری های جدید در رنگ بندی وضعیت کرونایی دخالت دارند، بیان کرد: در ایام گذشته از سال ۱۴۰۰ تا کنون ۴۴۳ مورد بستری جدید ناشی از کرونا در استان گزترش شده است و این در حالی است که در اسفندماه ۹۹ این تعداد ۲۳۷ نفر بوده است و در هفته اول فروردین ماه تعداد بستری ها ۱۲۰ مورد و در هفته دوم با رشد نگران کننده به ۲۰۳ نفر رسیده است و این امر نشان دهند وضعیت نامطلوب و بحرانی استان از نظر شیوع کرونا است.

 

وی با ابراز امیدواری از این که با همکاری همه مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی، شهرستان های استان از وضعیت قرمز و نارنجی خارج شود، گفت: تا کنون بیش از ۸۵ هزار تست کرونا از اقشار مختلف مردم استان گرفته شده است و تمام تلاش کادر درمانی بر این است با انجام تست های کرونا، مبتلایان به کرونا در سریع ترین زمان ممکن شناسایی و شیوع هر چه بیشتر آن جلوگیری شود.

 

صادقی فر با اشاره به اینکه کنترل بیماری کرونا نیازمند استفاده از ماسک در سطح جامعه بالاتر از ۸۰ درصد است، ابراز کرد: بخش زیادی از افراد بستری های جدید در فروردین ماه به صورت ابتلای خانوادگی است که نشان دهنده ابتلای این افراد در دورهمی های خانوادگی، تجمعات و مراسمات فامیلی است که از مردم استان درخواست داریم در این شرایط از هر گونه دورهمی خانوادگی خودداری کنند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: بدون شک وضعیت و شرایط کنونی استان از نظر شیوع کرونا، نیازمند تعطیلی مشاغل گروه های ۲، ۳ و ۴ در مناطق قرمز و  گروه های ۳ و ۴ در مناطق نارنجی است و بحث محدودیت حضور در ادارات باید اعمال شود و در غیر این صورت موج چهارم شیوع کرونا طول خواهد کشید و باید ترددها و تجمعات کاهش یابد تا از گردش بیشتر ویروس در جامعه جلوگیری شود که این موضوعات فردا در جلسه قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا مطرح می شود.

 

وی با بیان اینکه افزایش تعداد مبتلایان و بستری ها در استان زنگ خطر کرونا را در استان به صدا درآورده است، بیان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و خودداری از حضور در تجمعات و دورهمی ها نقش مهمی در راستای کنترل شیوع کرونا دارد و در این زمینه بیشترین نقش را مردم عزیز هم استانی ایفا می کنند.

کد خبر 1043170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha