آغاز پویش های مواسات و همدلی ماه رمضان / رنگین شدن سفره های نیازمندان گلستانی در ضیافت الهی

با تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اهتمام به نهضت مواسات و کمک های مؤمنانه گروه ها و پویش های مختلف مردمی فعالیت های خود را در ماه رمضان آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، در سال گذشته سخنان مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان باعث شد که رزمایش مواسات و همدلی از طریق اقشار مختلف جامعه شکل بگیرد، شاید اگر این کمک های مومنانه و مواسات نبود بسیاری از خانواده ها زیر چکمه های فشار اقتصادی به وجود آمده از کرونا له می شدند.

 

گرچه در اسلام به همدوستی و دستگیری از مستمندان تاکید شد اما تدبیر مقام معظم رهبری باعث شد که این مشکلات کمتر شود.

 

در روز گذشته  و در طلیعه ماه مبارک رمضان، بهار قرآن، مراسم انس با قرآن کریم با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی از طریق ارتباط تصویریِ حسینیه امام خمینی(ره) با مصلای تهران برگزار شد و قاریان قرآن کریم به تلاوت آیات نور پرداختند.

 

رهبر انقلاب در این مرامم و در بخش از سخنانشان همچون سال گذشته به دستگیری و احسان در ماه رمضان از نیازمندان تاکید کردند و توصیه داشتند که باید در شرایط کرونایی اهتمام به نهضت مواسات و کمک های مؤمنانه چندین برابر شود و به اوج خود برسد.

 

همچنین رهبر انقلاب اسلامی به تلخ شدن کام مردم  در زیباترین روزهای سال بر اثر کرونا اشاره کردند و فرمودند: مسئولان باید به صورت قاطع کارهای لازم را انجام دهند و بر طبق ضوابطی عمل شود که کارشناسان و مسئولان امور بهداشت و درمان مشخص می‌کنند.


مقام معظم رهبری با اشاره به عوارض اجتماعی کرونا مانند جان ‌باختن عزیزان، افزایش بیکاری، مشکل معیشت و تأثیرپذیری همه برنامه‌های کشور از این بیماری، یادآور شد که  باید با سیاستگذاری و برنامه‌ ریزی از جانب مسئولان  و رعایت ضوابط بهداشتی از سوی آحاد مردم کاری کرد که این بیماری متوقف شود و بر این ویروس منحوس فائق بیاییم.

 

همانطور که مقام معظم رهبری عنوان کردند باید مواسات و همدلی در ماه مبارک رمضان دوچندان شود و به اوج خود برسد و در این زمینه باید همه اقشار جامعه پای کار باشند و نباید مواسات و همدلی را تنها وظیفه دستگاه های اجرایی بدانیم در این راستا اقدامات خوبی نیز در استان گلستان رقم خورده ولی باید این کمک ها گسترده تر انجام شود.

 

*طرح پخت ۳۰ هزار پرس غذای گرم و توزیع بین نیازمندان در ماه رمضان

در این ایام و با ابتکار  آیت الله «سید کاظم نورمفیدی»، نماینده ولی فقیه در استان گلستان طرح پخت ۳۰ هزار پرس غذای گرم و توزیع در بین نیازمندان با همت خیرین از روز ابتدای ماه مبارک رمضان به مدت ۳۰ شب انجام می شود.

 

در این امر خداپسندانه مرکز نیکوکاری مصلی نماز جمعه گرگان، مسجد جامع گلشن گرگان و موکب علی بن موسی الرضا (ع) استان گلستان مشارکت دارند.

 

همچنین اجرای رزمایش مواسات و احسان و نیکی در شهر سرخنکلاته  را در آغاز ماه مبارک رمضان شاهد بودیم، این بسته های معیشتی به منظور توزیع بین نیازمندان سطح شهر سرخنکلاته و با همکاری ستاد نمازجمعه شهر سرخنکلاته و مرکز نیکوکاری مهر ماندگار و خیران شهر صورت گرفته است.

 

در این رزمایش مواسات و همدلی 80 بسته حمایتی به مبلغ 10  میلیون تومان تهیه و بین اقشار آسیب دیده و نیازمند توزیع شد.

 

*توزیع ۳۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان گلستانی توسط بسیجیان

همچنین فرمانده سپاه نینوا استان گلستان از توزیع 30 هزار بسته معیشتی در ایام ماه مبارک رمضان توسط بسجیان و خیران خبر داد.

 

سردار «علی ملک شاهکوهی» در این باره می گوید این بسته های معیشتی در سه مرحله و در ابتدای ماه مبارک رمضان، اواسط و انتهای ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر توزیع می شود.

 

وی یادآور شد: در سال گذشته 300 هزار بسته معیشتی در سطح استان گلستان بین اقشار نیازمند و آسیب دیده از کرونا توزیع شد.

 

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان بیان کرد: سپاه در همه حوادث به ویژه کرونا از آغاز اپیدمی در سراسر کشور هم در بحث غربالگری، کمک به کادر درمانی و ضدعفونی اماکن در کنار مردم بوده است.

 

*توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی بین خانواده های زندانی در گلستان

همچنین در نخستین روز از ماه مبارک رمضان یک هزار بسته معیشتی توسط ستاد اجرایی فرمان امام (رحمه الله علیه) در گلستان بین خانواده های زندانی توزیع شد.

 

این اقلام شامل ۲ قوطی روغن سرخ کردنی، ۲ بسته ماکارونی، ۱ قوطی رب گوجه فرنگی، عدس و غیره  به ارزش هر بسته ۱۰۰ هزار تومان و در مجموع ۱۰ میلیون تومان برآورد شده است.

 

همچنین با آغاز ماه مبارک رمضان آشپزخانه اطعام مهدوی در شهر دوزین با حضور حجت الاسلام رضا نژاد،  امام جمعه کوهسارات افتتاح شد.

 

با مشارکت مراکز نیکوکاری یاوران مهدی(عج) و آدینه در شب‌ های ماه مبارک رمضان این آشپزخانه غذای گرم طبخ و در بین خانواده های نیازمند توزیع می کند.

 

اینها گوشه ای از فعالیت های کمک های مومنانه مردم استان گلستان در نخستین روز از ماه مبارک رمضان بود که به آن اشاره کردیم و باید در این مسیر همه بخش های مختلف جامعه دست به دست هم بدهند تا مسیر معیشت و زندگی را برای اقشار آسیب دیده آسان کنند.

 

گرچه در سال گذشته کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان گلستان در رزمایش مواسات و همدلی خوب درخشیدند و در بسیاری از جمع آوری کمک های مومنانه مشارکت دارند ولی فرامین مقام معظم رهبری مسئولیت آنها را دوچندان کرده و با توجه به تعطیلی مساجد باید اسباب دلگرمی مردم نیازمند و مستحق را بیش از گذشته فراهم کنند.

 

کد خبر 1046281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha