برنامه وزرات بهداشت «ترینیداد و توباگو» برای برگزاری مراسم ماه رمضان و عید سعید فطر

وزارت بهداشت «ترینیداد و توباگو» دستورالعمل های مربوط به ماه رمضان و جشن عید سعید فطر را برای جامعه مسلمانان این کشور صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « looptt»، وزارت بهداشت «ترینیداد و توباگو» دستورالعمل های مربوط به ماه رمضان و جشن عید سعید فطر را برای جامعه مسلمانان این کشور صادر کرد.

 

از اعضای جامعه مسلمانان «ترینیداد و توباگو» خواسته شده است تا در ماه مبارک رمضان به دستورالعمل های مربوط به جلوگیری از ویروس کرونا پایبند باشند.

 

دکتر ساعد رحمان ،رئیس مرکز بهداشت عمومی  در وزارت بهداشت  از مسلمانان درخواست کرده است تا گردهمایی ها و مراسم ماه رمضان را با احتیاط به جای بیاورند.

 

رحمان در جلسه توجیهی رسانه های مجازی وزارت بهداشت اظهار داشت که سیاست های سختگیرانه ورود به مساجد در سراسر کشور وجود دارد.

 


وی افزود: خطر ابتلا به کرونا بر اساس قرار گرفتن در مان های شلوغ وجود دارد،بنابراین هنگامی که به مسجد می رویم باید میزانر برخود افراد با یکدیگر را محدود کنیم.

 

وی همچنین گفت: بیشتر مساجد در سراسر کشور سیاست های دقیق ورود را اتخاذ کرده اند که شامل غربالگری افراد در مورد تب هنگام ورود ، شستن و تمیز کردن دست ها قبل از ورود و همراه داشتن سجاده های شخصی است.

 

دکتر رحمان همچنین تصریح کرد که اجتماعات مذهبی به 50 درصد ظرفیت محدود می شوند.

 

علاوه بر این ، مدیر بهداشت عمومی گفت که بسیاری از مساجد افطاری های مشترک را متوقف کرده اند.

 

وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد که مراسم عید سعید فطر به طور بسیار محدود و با حضور حداقلی در مساجد برگزار می شود.

 

این وزارتخانه اعلام کرد که جزئیات دقیق در مورد برگزاری نماز و مراسم عید فطر در مساجد در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان اعلام خواهد شد.

 

ترینیداد و توباگو (Trinidad and Tobago) با نام رسمی جمهوری ترینیداد و توباگو کشوری جزیره ای  در دریای کارائیب واقع در شمال آمریکای جنوب است و پایتخت آن پورت آو اسپین(بندر اسپانیا) است.

 

ترینیداد و توباگو جنوبی‌ترین کشور جزیره‌ای در دریای کارائیب  است و به خاطر ذخایر نفت و گاز خود معروف است.

 

 

کد خبر 1047314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha