۱۳۰ گروه جهادی خراسان جنوبی در نوروز ۱۴۰۰ فعالیت کردند

هنری گفت: در نوروز امسال ۱۳۰ گروه جهادی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناطق کم برخوردار و محروم خراسان جنوبی فعالیت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی هنری» امروز (۳۱ فروردین) در جمع خبرنگاران ضمن عرض تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و تقدیر از جهادگران فعال بسیجی که نوروز امسال در اردوهای جهادی مناطق محروم حضور فعال داشتند، اظهار کرد: خوشبختانه در نوروز امسال با استقبال چشمگیر جوانان و نوجوانان از اردوهای جهادی در سطح استان خراسان جنوبی  مواجه بودیم.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: جهادگران بسیجی همواره در سرما، گرما، سیل، زلزله، کرونا و هر شرایط سخت دیگری پای کار هستند.

 

وی با اشاره به اینکه جهادگران خدمت به خلق را سرلوحه کار خود قرار داده و برایشان فرقی نمی‌کند که در چه شرایطی هستند، افزود: استان خراسان‌ جنوبی به واسطه مرزی بودن و اینکه یکی از استان‌های کم برخوردار است هر ساله فصل تابستان و تعطیلات عید نوروز میزبان گروه‌های جهادی از استان و حتی استان‌های دیگر برای محرومیت زدایی بود، اما در نوروز امسال به دلیل شیوع کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی میزبان حضور گروه های جهادی میهمان نبودیم و بیشتر گروه های جهادی بومی با رعایت پروتکل های بهداشتی در مناطق محروم استان خدمت رسانی کردند.

 

هنری ادامه داد: امسال تنها چهار گروه جهادی دانشجویی مهمان از دانشگاه‌های تهران ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌های مرزی زیرکوه، سربیشه و نهبندان حضور داشتند.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی به خدمات ارائه شده در نوروز سال جاری در مناطق محروم و کم برخوردار اشاره کرد و افزود: گروه‌های جهادی علاوه بر حوزه‌های عمرانی، در حوزه سلامت و بهداشت، دام و طیور، اقتصاد و اشتغال، علمی و آموزشی، آسیب‌های اجتماعی فرهنگی و حوزه‌های خدماتی در نقاط محروم استان خدماتی به ارزش هفت میلیارد و ۱۲۷ میلیون ریال ارائه دادند.

 

به گفته وی جهادگران بسیجی بیش از ۸۰۰ بسته معیشتی، ۶۷۰ بسته شیرینی و یک هزار و ۲۰۰ کیلو میوه شب عید بین نیازمندان مناطق محروم توزیع کردند و همچنین در زمینه عمرانی بیش از ۱۰۰ منزل محروم مرمت و بهسازی و تعداد ۹۷ سرویس بهداشتی در مناطق محروم ساخته شد.

 

هنری در پایان با بیان اینکه بیش از ۱۳۰ گروه جهادی در سطح استان در زمینه‌های فرهنگی، عمرانی، بهداشت و سلامت، علمی، توزیع بسته‌های معیشتی، طرح شهید سلیمانی و ... خدمت رسانی کردند، گفت: از این تعداد گروه جهادی  بیش از هزار و ۵۰۰ نفر جهادگر بسیجی فعالیت داشتند که از این تعداد هزار و ۱۸۰ جهادگر آقا و ۴۱۰جهادگر از خواهران بسیجی مشارکت داشتند.

کد خبر 1047968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha