رمضان فرصتی برای کسب تقوای الهی است

عبدالهی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصت کسب تقوای الهی و اخلاق است، افزود: باید بر مدار رمضان بتوانیم بحث زندگی کردن و سبک زندگی را بیاموزیم.

حجت الاسلام « احد عبدالهی» امروز(5 اردیبهشت» در حاشیه  کارگاه آموزشی « زندگی بر مدار رمضان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد،  با اشاره به بحران هویت و بحران معنویت  در جوامع جهان امروز، افزود: علت اینکه این جوامع نمی توانند این چالش ها را حل کنند این است که از معنویت به دور هستند و خلاء این مباحث را درون خود احساس می کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه استان لرستان افزود: خداوند باری تعالی در چنان غنایی به دین مبین اسلام بخشیده است که این بحران هویت و بحث زندگی کردن را برای مسلمانان حل کرده است که بر مدار رمضان بتوانیم بحث زندگی کردن و سبک زندگی را بیاموزیم.

 

وی با اشاره به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری،  افزود: در توسعه دوم و سوم  مورد تاکید رهبر معظم انقلاب پیرامون بحث اخلاق و بعد سبک زندگی تاکید شده است.

 

سبک زندگی اسلامی بستر تحقق تمدن اسلامی است

 

حجت الاسلام عبدالهی خاظرنشان کرد: تلاش برای رسیده به اخلاق و سبک زندگی می تواند ما را به تمدن اسلامی برساند.

 

وی با اشاره به ویژگی های مکتب دین، سبک زندگی ائمه و بزرگان دینی،  تصریح کرد: در روایات نورانی آخرزمان مشاهده می شود که یاران امام زمان(عج) کسانی هستند که با اخلاق ترین هستند.

 

حجت الاسلام عبدالهی با بیان انکه رمضان فرصتی برای کسب تقوای الهی است، ابراز کرد: زندگی کردن بر مدار رمضان می تواند ما را به تقوای الهی برساند و این تقوای الهی باعث می شود که در کنار امام قرار بگیریم و در پازل جهانی حضرت امام زمان_(عج) جایی را برای خود پیدا کنیم و بتوانیم در رکاب امام زمان(عج) تلاشی را برای اصلاح جهان داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه هدف از روزه گرفتن این است که بتوانیم به تقوای الهی برسیم، خاطرنشان کرد: در مکت دین مبین اسلام توصیه شده است به مسلمانان که به سمت تقوای الهی بروید و تقوای الهی را کسب کنید.

 

حجت الاسلام عبدالهی یکی از معضلات جامعه رعایت نکردن تقوا و اخلاق است، افزود:  ماه مبارک رمضان می تواند ما را به تقوای سیاسی، اجتماعی و تقوای الهی  برساند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اولین ارتباطی که باید در ماه مبارک رمضان حل کنیم، ارتباط با خداوند است.

 

وی با تاکید به اینکه باید از فرصت رمضان برای تقویت ارتباط با خداوند بهره گرفته شود بیان کرد: در نزد خدا کسابی بالاترین مقام را دارند که باتقوا ترین است،  افزود:محبوب ترین، عزیزترین و گرامی ترین افراد در نزد خداوند متعال کسانی هستند که تقوای الهی را پیشه خود داشته باشند.

 

حجت الاسلام عبدالهی با بیان اینکه برخی مشکلات جوامع امروز به دلیل دور شدن از خداوند متعال است، اظهار کرد: اگر رویگردان باشیم از ذکر الهی باعث می شود که در این دنیا گرفتارباشیم.

 

کد خبر 1049577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha