موزه نهضت جنگل در صومعه‌سرا راه‌اندازی می‌شود

مهرگان گفت: موزه نهضت جنگل در حمام تاریخی کسما راه‌اندازی شود.

«علیرضا مهرگان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا یکی ازاهداف میراث فرهنگی شهرستان را ایجاد موزه در صومعه‌سرا عنوان و اظهار کرد: با پیگیری‌های اولیه، مقرر شد در صورت فراهم بودن شرایط، موزه نهضت جنگل در حمام تاریخی کسما راه‌اندازی شود.

 

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صومعه‌سرا با اشاره به اینکه در مرحله نخست موافقت مدیر کل میراث فرهنگی گیلان و نماینده شهرستان گرفته شده است افزود: از آنجایی که این بنای تاریخی در مالکیت اداره اوقاف قرار دارد، در گام بعدی انتظار داریم که اداره کل اوقاف همکاری لازم را برای پیشبرد این هدف داشته باشد.

 

وی گفت: حمام کسما یکی از بناهای تاریخی صومعه‌سرا بشمار می‌رود که مربوط به دوره قاجار است و در بخش مرکزی، روستای کسما واقع شده و در تاریخ ۱۱ شهریور ۱۳۸۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

مهرگان تصریح کرد: هدف موزه‌ها تحقیق در آثار و شواهد به جای مانده انسان و محیط زیست است و گردآوری آثار، حفظ و بهره‌وری معنوی و ایجاد ارتباط بین این آثار و به ویژه به نمایش گذاشتن آنها به منظور بررسی و بهره معنوی از مهم‌ترین اهداف موزه است.

 

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: راه اندازی موزه سردار جنگل در بنای تاریخی حمام کسما می‌تواند گامی بزرگ در معرفی و شناخت حرکت درخشان میرزا کوچک خان به خصوص در میان نسل جدید باشد.

کد خبر 1052299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha