عزاداری اهالی مسجد گلشن برای امام علی(ع) در آستان امامزاده سیداسماعیل(ع)

حجت‌الاسلام والمسلمین غروی گفت: دسته عزاداری نمازگزاران مسجد گلشن، ۱۴ اردیبهشت ماه با حضور در آستان مقدس امامزاده سیداسماعیل(ع) به سوگواری به مناسبت شهادت حضرت امیرالمومنین(ع) می‌پردازند.

حجت الاسلام والمسلمین «سید مرتضی غروی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مراسم عزاداری شهادت امیرالمومنین امام علی (ع) از شب ضربت خوردن حضرت و شب اول قدر در مسجد گلشن آغاز شده است، اظهار کرد: این مراسم تا 16 اردبیهشت ماه و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود و همه نمازگزاران و عزاداران ملزم به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی هستند.

 

امام جماعت مسجد گلشن (واقع در تهران، خیابان شهید مصطفی خمینی) افزود: دسته عزاداری مسجد گلشن، نیز روز سه شنبه، 14 اردبیهشت ماه از ساعت 19 از مقابل این مسجد به سمت آستان مقدس امامزاده سیداسماعیل (ع) حرکت می کند و ساعت 20 به سمت این مسجد برای اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء باز می گردد.

 

وی اضافه کرد: مراسم عزاداری شهادت امام علی (ع) همچنین در روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه (12، 14 و 16 اردبیهشت ماه) با رعایت پروتکل های بهداشتی و پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد گلشن برگزار می شود.

 

غروی گفت: ایستگاه بهداشتی و صلواتی در شب های قدر به منظور پخش کلیپ های سوگواری و توزیع اقلام بهداشتی میان مردم طی زمان برگزاری مراسم عزاداری و احیای شب های قدر در مسجد گلشن، در مقابل این مسجد دایر می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: این برنامه ها در حیاط و فضای باز مقابل مسجد گلشن برگزار و ماسک میان نمازگزاران و عزاداران توزیع می شود و همه شرکت کنندگان ملزم هستند وسایلی همچون مهر، جانماز و قرآن، کتاب ادعیه و زیارت شخصی را به همراه داشته باشند.

 

کد خبر 1052416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha