ترویج فرهنگ دینی نقش واقعی کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد است

مظاهری گفت: کانون ‌های فهما به منظور احیای نقش واقعی مساجد در ترویج فرهنگ دینی، کادرسازی و استفاده بهینه از اعتبارات و امکانات نهادهای دولتی و غیردولتی که امکان بهره‌وری فرهنگی در حوزه مساجد را دارند تاسیس شده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد «محمدرضا مظاهری» در نشست با مدیر شبکه توسعه اجتماعی رسالت چهارمحال و بختیاری که در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری چهارمحال و بختیاری برگزار شد، گفت: کانون ‌های مساجد در راستای تحقق منویات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری و اصول و سیاست‌های فرهنگی کشور تاسیس شده اند.

                                  

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ترویج فرهنگ دینی، کادرسازی، توانمندسازی و هدایت ظرفیت‌های موجود مردمی به سمت اهداف بلند استقرار ارزش‌های دینی از جمله ویژگی های بارز کانون های مساجد است.

 

وی بیان کرد: استفاده بهینه از اعتبارات و امکانات وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی که امکان بهره‌وری فرهنگی در حوزه مساجد را دارند از دیگر ویژگی های بارز کانون های مساجد محسوب می شود.

 

مظاهری با اشاره به اینکه هم اکنون ۴۳۹ باب کانون فرهنگی هنری در مساجد استان چهارمحال و بختیاری فعالیت دارند افزود: این ظرفیت مناسبی برای فرهنگ سازی دینی و گسترش فرهنگ قرض الحسنه در مساجد و تعامل با شبکه توسعه اجتماعی رسالت است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: کانون های فهمای استان از زمان شیوع کرونا در استان فعالیت های زیادی در حوزه فضای مجازی اجرا کرده اند.

 

کد خبر 1053096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha