جذب حامی ایتام و افزایش سرانه مددجویان نیازمند کار جهادی است

حجت الاسلام عالیشاه با بیان اینکه ۳ هزار یتیم و ۸۹۰۰نفر محسنین تحت پوشش امداد مازندران داریم، گفت: برای ارتقای سرانه پرداختی به یتیمان و محسنین طرح" ایران مهربان" در دست اجراست عید فطر ۶۷ هزار حامی بگیریم، که تحقق آن کار جهادی می خواهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری،حجت الاسلام«بشیر عالیشاه» امروز(۱۴اردیبهشت) در جلسه مفتاح الجنه مجازی در فرمانداری فریدونکنار که همزمان با شهادت حضرت علی (ع) برگزار شد، بیان کرد: در پایش فقر استان مازندران ۱۳ گروه غذایی را در ۷۸ نقطه از استان را قیمت می‌گیریم به این نتیجه رسیدیم که یک مازندرانی برای سیر کردن شکم خود به ماهیانه مبلغ ۷۰۰ الی ۷۵۰ هزار تومان نیاز دارد، اگر یک خانواده حدود ۳ نفره باشند حداقل باید ماهیانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان درآمد داشته باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با اشاره جزییات پرداخت مستمری توسط کمیته امداد، تصریح کرد: با جهشی که اخیر در بحث پرداخت مستمری صورت گرفت الان به خانواده یک نفره ۲۹۸ هزار تومان، دو نفره ۵۲۵ هزار تومان، سه نفره ۷۰۴ هزار تومان، چهار نفره ۹۰۹ هزار تومان، پنج نفره و پنج نفره به بلا یک میلیون و پنجاه هزار تومان مستمری پرداخت می‌شود که تنها خرج شکم یک نفر و نصف است.

 

وی یادآور شد: با توجه به اینکه مشکلات مددجویان در حوزه‌های مختلف؛ فرهنگی، اجتماعی، اشتغال، مسکن، معیشت و غیره است، کمک‌های مومنانه به کمک معیشت خانوارها آمد، در ماه مبارک رمضان در بحث اطعام مهدوی ۵ هزار غذای گرم توزیع شد.

 

حجت الاسلام عالیشاه در ادامه بیان کرد: ۳ هزار یتیم تحت پوشش داریم، ۸ هزار و ۹۰۰ نفر محسنین داریم که دارای هزینه مضاعف در زندگی هستند و فقط هزینه پوشک ماهیانه حداقل یک میلیون تومان است، البته در فصل بهار و تابستان مصرفشان دوبرابر می‌شود‌‌.  

 

وی تاکید کرد: فقر در استان پنهان است، البته اگر کسی زمینی کشاورزی داشته باشد با استفاده از حمایت‌های امداد می‌تواند خرج زندگی خودش را تامین کند، همچنین با ۳۲ هزار حامی در استان مازندران یتیمان و مشمولان طرح محسنین را تحت پوشش قرار دادیم، که سرانه یتیم به ماهی ۳۰۰ هزار تومان رسید.

 

حجت الاسلام عالیشاه اذعان کرد: برای ارتقای سرانه پرداختی به یتیمان و محسنین برنامه‌ای در ماه مبارک رمضان با عنوان طرح " ایران مهربان" در حال اجراست که مقرر شد تا عید فطر ۶۷ هزار حامی بگیریم، اما در بحث افزایش سرانه هنوز پیشرفت زیادی نداشتیم برای این کار نیاز به جهاد داریم.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران عنوان کرد: در این خصوص جلسه‌ای با  فرمانده سپاه کربلای مازندران برگزار شد و درخواست تکمیل فرم جذب حامی با ماهیانه ۱۰ هزار تومان توسط مسئولان پایگاه را بیان کردیم، اگر هر حامی ماهیانه مبلغ ۱۰ هزار تومان واریز کند در طول سال ۱۲۰ هزار تومان پرداخت کرده است، اگر ۶۷ هزار حامی بگیریم سرانه ۳۰۰ هزار تومان را به یک میلیون تومان می‌رسانیم.

وی خاطرنشان کرد: با افزایش سرانه پرداختی به خانوارها، برای ساخت یک خانه به‌جای دریافت ۴۵ میلیون تومان بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان وام، اگر زمین داشته باشند بعد از اخذ پروانه ساختمان با کمک خیرین خانه ساخته می‌شود و اقساط را از محل همین سرانه پرداخت می‌کنند.

 

حجت الاسلام عالیشاه افزود: همت والای همه دست‌اندرکاران لازم است تا در پایان ماه رمضان در بحث ایران همدل سهمیه جذب شود، آمار شهرستان فریدونکنار امروز پس از گذشت ۲۱ روز از ماه رمضان ۶۰ نفر است که کافی نیست، در بحث مسکن گرانی بیداد می‌کند تا جایی که با ۱۰۰ میلیون تومان، نمی‌توانیم خانه بسازیم، متری سه میلیون تومان هزینه برای ساخت مسکن ۵۰ متری نیاز است.

 

وی در خصوص بحث زکات فطره، گفت: صندوق‌هایی که مهر شورای زکات دارند در پایان ماه مبارک باید فعال شوند، اگر برنج و گندم را با قیمت واقعی حساب کنیم، اگر نصف مردم مازندران زکات فطره را به این نهاد ندهند اگر نصف دیگر حدود ۱۰ هزار تومان پرداخت کنند بیشتر مشکلات مددجویان حل می‌شود.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران اذعان کرد: در بحث پوشینه که بسته‌ای ۱۵۰ هزار تومان است ماهی ۴ بسته مصرف شود در طول سال یک خانواده سالی ۶ میلیون تومان هزینه برمی‌دارد، اگر کمک خیرین نباشد مشکلشان حل نمی‌شود، باز هم دست یاری به سمت خیرین دراز می‌کنیم این خانوارها آبرومند هستند، ما یک سوم جمعیت فقیر را تحت پوشش داریم مابقی صورتشان را با سیلی سرخ نگه می‌دارند.

کد خبر 1053528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha