زیر سایه قرآن در آخرین شب قدر/ دستان نیاز و بندگی گیلانی‌ها به آسمان بلند شد

همزمان با آخرین شب قدر، جسم خاکی انسان برای ساعاتی عرشی بودن را تجربه کرد و دستان نیاز و بندگی گیلانی‌ها به آسمان بلند شد.

خبرگزاری شبستان_گیلان، مائده فلاحتکارضیابری: همزمان با آخرین شب قدر، گیلانی‌ها با استغاثه و دعا و باران گریه دعای ظهور آفتاب زهرا(س) را بر لب داشتند، بغض تلنبار شده قدیمی رها شد و تکلیف تقدیر با اشک‌های پشیمان و عذرخواه، به زلالی رقم زده شد.

 

مردم دیندار استان گیلان دل‌ها و روان‌هایی که ماه‌ها به‌ واسطه شیوع ویروس کرونا در التهاب و اضطراب بود را امشب در سایه دعا و مناجات با خدا به آرامش دعوت کردند.

 

مردم مؤمن گیلان نیز در این شب در جای جای استان قرآن به سر و تسبیح به دست شدند تا بار دیگر به جماعت از خدایشان آمرزش و رحمت طلب کنند که تأثیر دعای جمعی برتر از عبادت انفرادی است.

 

محفل انس با قرآن، قرائت دعای جوشن کبیر،  ادعیه و مناجات ویژه از دیگر برنامه‌های مراسم احیای شب قدر در مساجد، حسینیه‌ها و امامزادگان استان گیلان بود، همچنین مردم برای رفع گرفتاری‌ها، تعجیل در فرج امام زمان(عج) و سلامتی مقام معظم رهبری و عزت کشور دعا کردند.

 

 

در آخرین شب قدر مردم جای جای استان گیلان شب قدر را قدر دانسته و با شب زنده‌داری و دعا شب را به سحر رسانده، آری مردم آمده بودند تا قرآن به سر بگیرند و از نعمت بخش بی حد و حساب بخواهند تا با رحمت واسعه‌اش ببخشد.

 

در آخرین شب قدر طنین الغوث الغوث مردم روزه دار این دیار بار دیگر بلند شد تا از خداوند حکیم و حلیم بخواهند دعای «خَلِّصْنا مِنَ النّارِ یا رَبِّ» را به اجابت برساند.

 

گفتنی است، شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک است، خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام "سوره قدر" نازل فرموده است. در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد، این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است.

 

کد خبر 1053991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha