رژیم اشغالگر قدس جز زبان تهدید زبان دیگری را نمی فهمد

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: رژیم اشغالگر قدس جز زبان تهدید زبان دیگری را نمی فهمد و مذاکره نمی تواند به جنایات اسرائیلی ها پایان دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام«محمد باقر محمدی لائینی» در خطبه مجازی جمعه (۱۷ اردیبهشت) همزمان با روز قدس با تاکید بر تقوا، بیان کرد: امیدوارم همه مردم از ماه مبارک رمضان بهره کافی ببرند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به برگزاری مراسم شب قدر و اقامه عزای حضرت امیرالمومنان علی (ع)، افزود: الان از نظر تاریخی در چند روزی پس از شهادت حضرت علی (ع) قرار داریم بنابراین باید به آخرین وصایای حضرت توجه کنیم‌ که پیرامون دو مطلب بوده است.
 

حجت الاسلام محمدی لائینی خاطرنشان کرد: سفارشات حضرت پیش از شهادت به همه مسلمانان این بود که حتما تقوا پیشه کنید و به دنیا دل خوش نکنید، حتی اگر دنیا شما را بجوید، و بر آنچه در دنیا از دستتان رفته متاسف نباشید و حق بگویید و برای ثواب الهی بکوشید، دشمن ستم‌گر و یار ستم‌دیده باشید.

 

خطیب جمعه ساری در ادامه اظهار کرد: حضرت علی (ع) ما را بر نظم در زندگی و اصلاح بین مردم سفارش کرد چرا که از عموم نماز و روزه بهتر است، یتیمان را گاهی سیر و گاهی گرسنه نگذارید، مبادا در کنار شما تباه شوند، به همسایگان توجه کنید، درباره قرآن نگذارید دیگران از شما پیشی بگیرند، نماز عمود دین است، خانه خدا را خالی نگذارید، گفتن سخن باطل غلط است نگفتن سخن حق باز هم اشتباه است باید با زبان، جهاد کلامی داشته باشید.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: حضرت بر توجه بر عواطف اجتماعی و دست‌گیری از یک‌دیگر و توجه به امر به معروف و نهی از منکر تاکید داشت و فرمودند:«به‌خاطر شهادت من از افراد بسیاری قصاص پس نگیرید، قاتل من یک نفر است به او هم یک ضربت بزنید چون او هم به من یک ضربه وارد کرد، منظور همان توجه به عدالت است.»

 

وی ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس، عنوان کرد: امروز همزمان با آخرین جمعه ماه رمضان، روز قدس نامیده شد، ما با این مذاکرات سیاسی با اسرائیل میدان بیشتری به او خواهیم داد ما از زبان زور نباید غافل بشویم چون جز این نمی‌فهمد، فلسطینی‌ها در مقابل اسرائیل غاصب ۷۰ سال در حال مذاکره است در این دوران یک سانتیمتر از خاک خودشان و یک نفر از میلیون‌ها آواره خودشان را نتوانستند برگردانند، یک خانه از منازل غصب شده را نتوانستند پس بگیرند بلکه همیشه در حال از دست دادن سرزمین‌های جدیدی بودند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: زبان مذاکره با گرگ درنده فایده‌ای ندارد و با او باید با زبان زور سخن گفت، امروز نیروی قدس در منطقه آمده با این رژیم غاصب با همان زبانی که خودش می‌فهمد سخن می‌گوید، دامنه خطر درون همین رژیم کشانده شده و شهرهای استراتژیک و صنایع نظامی او هدف موشک‌های به‌قول خودشان سرگردان ولی از نظر ما موشک‌هایی که تیرهای غیبی نام دارد، شده است که از مقاومت منطقه برمی‌خیزند تا جایی که درون سرزمین غصب شده فلسطین هم امنیتی نخواهند داشت.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی خاطرنشان کرد: به مذاکرات گوششان بدهکار نیست و روز به روز در حال پیشرفت است بلکه دولت‌های ملعون خودفروخته مزدور عربی همچون امارات و کشورهای دیگر منطقه را هم به تسلیم و روابط دوستانه خودش وادار می‌کند، اینجا است که ما نقش میدان را در پیروزی و موفقیت درک می‌کنیم و نگرانی آمریکایی ها از نقشی که مقاومت و نیروی قدس سپاه در منطقه ایفا می‌کند را می‌بینیم، باید هم نگران باشند تا جایی که سردار سلیمانی را شهید کرده و درباره او حرف‌های نادرستی بزنند.

 

 وی گفت: مقام معظم رهبری در روز بیست و یکم ماه رمضان فرمودند که برخی از مسئولان همان حرف‌های آمریکا را تکرار می‌کنند، بحث سر میدان و دیپلماسی نیست همه این‌ها میدانی در خدمت نظام مقدس و محافل بالادستی که تصمیم گیرنده هستند است که این میدان‌ها باید اجرا کنند، میدان موقت میدان اصلی تامین کننده امنیت است باید از او اطاعت کرده و با او هماهنگ باشیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی یادآور شد: همه کشورها وقتی کیان و امنیتشان در خطر قرار می‌گیرد صفر تا صد امکانات مملکتشان را در خدمت میدان قرار می‌دهند، اگر میدان قوی نبود امروز داعشی‌ها در داخل ایران با دین و نوامیس ما چه می‌کردند؟ بسیار سخنان غیرکارشناسی و نادرست است اینکه میدان و دپلماسی در تقابل هستند صحیح نیست، متاسفانه بعد عذرخواهی نکردند به‌عنوان اینکه سخنی کارشناسی است دزدیده شده و نشت کرده و تقطیع شده توجیه کرد.

 

خطیب جمعه ساری خطاب به کسی که این حرف را زد، ادامه داد: اولا چرا جایی حرف می زنید که نشتی داشته باشد، همین خودش نشان دهنده این است که فیلم گاندو درست بود.

 

وی ادامه داد: بهتر است اشتباهات را بپذیریم و جبران کنبم، جهاد با مال و زبان را باید به‌کار بگیریم تا در خدمت منافع جهان اسلام باشد، جریان قدس به عرب اختصاص ندارد ما همه باید قدس را به‌عنوان یک مسئله اسلامی و انسانی نگاه کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی اذعان کرد: معراج پیامبر مسجد الاقصی بوده است این یک مسئله و جریان علمی و بشری است، امیدوارم خداوند شر رژیم غاصب صهیونستی را از کل دنیا کم کند و سیاست‌های شیطانی دشمنان را نقش بر آب کند و نیروی قدس سپاه و مجاهدان در حوزه مقاومت را یاری دهد.

کد خبر 1054405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha