اجرای بیش از ۵۰ عنوان برنامه قرآنی در موسسه بیت الزهرا(س)آران و بیدگل

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل از اجرای افزون بر ۵۰ عنوان برنامه‌ متنوع قرآنی از سوی موسسه جامعه بیت الزهرا(س) شهرستان آران و بیدگل در ماه مبارک رمضان خبر داد.

سعید ضابطی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: موسسه قرآنی جامعه بیت الزهرا(س) آران و بیدگل در راستای فعالیت های قرآنی ماه رمضان افزون بر ۵۰ عنوان برنامه‌ متنوع قرآنی را در سطح شهرستان آران و بیدگل  اجرا کرده است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: قرائت جزء خوانی روزانه قرآن کریم، جلسات احکام، ترجمه و شرح آیات وحی، شرح حکمت های نهج البلاغه، جلسات بیان احکام روابط زن ومرد، تدابیر طب سنتی، بیان آیات کاربردی سوره،  حدیث بزرگان، تلاوت قرآن، طراوت احکام و حلاوت نهج البلاغه به صورت روزانه، سخنرانی بصیرتی و انس و الفت فرزندان با حضرت مهدی(عج)، قرائت دعای روز، آموزش نماز به صورت تئوری و عملی از جمله برنامه های این موسسه قرآنی در ماه رمضان است.

 

ضابطی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ جلسه قرائت قرآن روزانه با رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مبلغین و اعضای موسسه در سطح پایگاه های ۱۷ گانه این موسسه و منازل برگزار شد، تصریح کرد: ختم مجازی و حضوری قرآن، کفاره روزه، طبخ و توزیع نان صلواتی، توزیع افطاری، آماده سازی و توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی با همیاری و مشارکت مردم نوع دوست و خیّــر برای خانواده های نیازمند و ایتام از دیگر برنامه های مرکز جامعه بیت الزهرا سلام الله علیها در ماه مبارک رمضان بود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل افزود: کارگاه آموزشی ویژه مربیان و مبلغان به صورت حضوری و مجازی و قرائت جزء‌خوانی حضوری در قالب جلسات سیار ماه رمضان شامل قرائت، احکام و مسائل روز از مهم ترین برنامه های این موسسه در ماه ضیافت الهی بود.

 

ضابطی عنوان کرد: برگزاری مراسم جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) به صورت حضوری همراه با قرائت قرآن، ادعیه و اهدای هدایا به اسامی حسن، برپایی مراسم وفات حضرت خدیجه(س) با قرائت قرآن و سخنرانی با موضوع الگوبرداری از حضرت خدیجه(س) و اهدای جوایز به اسامی خدیجه، برپایی مراسم احیای لیالی قدر شامل قرائت قرآن، ادعیه لیالی قدر و سخنرانی از دیگر برنامه های این مرکز قرآنی در این ایام نورانی است.

مؤسسه قرآن و عترت جامعه بیت الزهرا (س) آران و بیدگل یکی از مؤسسات قرآنی فعال دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در طول سال برنامه ‌های متنوع قرآنی، فرهنگی، اجتماعی و خیریه را اجرا می‌کند./

کد خبر 1054861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha