لزوم تعامل وزارت صمت با بانک مرکزی برای تامین تسهیلات ارزان

غزنوی با بیان اینکه بخشی از موانع تولید با اختصاص تسهیلات ارزان قیمت به بخش تقاضا و افزایش تسهیلات سرمایه در گردش تولید کنندگان رفع می‌شود، گفت: باید وزارت صمت با بانک مرکزی برای تامین تسهیلات ارزان به منظور تحریک تقاضا تعامل کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، حمیدرضا غزنوی، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی شب گذشته (یکشنبه 19 اردیبهشت) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما به برخی از موانع تولید اشاره کرد و گفت: افزایش بی رویه قیمت مواد اولیه در سطح جهانی و قاچاق که همچنان بازار ایران با آن روبرو است از جمله موانع تولید محسوب می‌شود.

 

غزنوی با بیان اینکه بخشی از موانع تولید با اختصاص تسهیلات ارزان قیمت به بخش تقاضا و افزایش تسهیلات سرمایه در گردش تولید کنندگان رفع می‌شود، گفت: باید وزارت صمت با بانک مرکزی برای تامین تسهیلات ارزان به منظور تحریک تقاضا تعامل کند ما نگران رکود و دپوی کالا‌های با دوام هستیم.

 

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی از نحوه توزیع و عرضه مواد اولیه محصولات پتروشیمی در بورس گفت: برخی شرکت‌های نامعتبر مواد اولیه را از بازار بورس تهیه می‌کنند، اما تولیدی انجام نمی‌دهند و آن مواد اولیه را در بازار آزاد چند برابر قیمت نهایی به تولیدکنندگان دیگر که نیاز دارند، می‌فروشند.

 

غزنوی همچنین خواهان اصلاح نظام تعرفه واردات شد و از بالا بودن تعرفه‌های مواد اولیه انتقاد کرد.

کد خبر 1055124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha