پرداخت ۵۴ میلیارد تومان به شهرداری ها و دهیاری های ایلام

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام از پرداخت بیش از ۵۴ میلیارد و ۱۷۹ میلیون تومان به شهرداری ها، دهیاری ها و امور عشایری استان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده در سال ۹۹ خبر داد.

«سعید کریمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرکزاری شبستان در ایلام از پرداخت بیش از 54 میلیارد و 179 میلیون تومان  به شهرداری ها، دهیاری ها و امور عشایری استان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده در سال 99 خبر داد.


وی  تصریح کرد: همچنین در سال 1399 بیش از یک میلیارد و 342 میلیون تومان از این محل به توسعه ورزش و جوانان و آموزش و پرورش استان اختصاص یافته است.


کریمی یادآور شد:  تمامی اشخاص حقیقی که در سال 1399 حداکثر 105 قطعه سکه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خریداری کرده اند، مشمول مالیات مقطوع موضوع تبصره ماده (100) قانون مالیاتهای مستقیم و دستورالعمل مربوطه هستند.


مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام یادآور شد: اشخاص مذکور می توانند حداکثر تا 31 خرداد ماه سال جاری با مراجعه به سامانه الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی www.tax.gov.ir ، نسبت به پرداخت مالیات متعلق اقدام نمایند.

 

کریمی بیان کرد: اشخاصی که در سال 1399 بیش از 105 قطعه سکه از بانک مرکزی دریافت کرده اند و همچنین صاحبان مشاغلی که با مجوز به خرید و فروش سکه اشتغال دارند، مشمول این دستورالعمل نبوده و مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات متعلق، تا پایان خرداد ماه سال 1400 هستند.

 

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام خاطرنشان کرد: در خصوص اشخاصی که امکان پرداخت مالیات مقطوع موضوع این دستورالعمل را به صورت کامل تا پایان خرداد ماه سال 1400 ندارند، مالیات مقطوع تعیین شده حداکثر تا 4 ماه به صورت مساوی تقسیط می شود.

کد خبر 1055152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha