تعداد شهدای انفجار منطقه شیعه‌نشین کابل به ۸۵ نفر رسید

مقامات افغانستان در گفتگو با «سی ان ان» اعلام کردند که تعداد کشته شدگان در انفجارهای مرگبار در مدرسه دخترانه کابل به ۸۵ نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «سی ان ان»، مقامات افغانستان در گفتگو با «سی ان ان» اعلام کردند  که تعداد کشته شدگان در انفجارهای مرگبار در مدرسه دخترانه کابل به 85 نفر رسیده است.

 

«دانش هدایت» ، رئیس رسانه ای معاون دوم رئیس جمهوری افغانستان گفت که 147 نفر دیگر نیز تا کنون در حمله به مدرسه سید الشهدا زخمی شدند.

 

در حمله به مدرسه دخترانه سیدالشهداء یک اتومبیل بمب گذاری شده  در محله دشت برچی منفجر شد و وقتی دانش آموزان وحشت زده از مدرسه بیرون آمدند ، دو بمب دیگر هم منفجر شد.

 

مقامات افغان می گویند که كه بیشتر كشته شدگان دختر مدرسه ای بوده اند و برخی از خانواده ها هنوز در جستجوی فرزندان خود در بیمارستان ها هستند.

 

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به طور رسمی بر عهده نگرفته و طالبان نیز مشارکت در این حملات را تکذیب کرده است اما خبرهایی از احتمال وقوع این حملات ازسوی گروه تروریستی داعش به گوش می رسد.

 

منطقه ای که این انفجارها اتفاق افتاده محل زندگی جامعه بزرگی از شیعیان  از اقلیت قومی هزاره است که در گذشته نیز از سوی گروه تروریستی داعش هدف قرار گرفته است.

کد خبر 1055408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha