نماز عید سعید فطر در فضای باز برگزار می شود

حجت الاسلام حافظ نیا به برگزاری نماز عید سعید فطر در شهرستان آستارا اشاره کرد و گفت: امسال در شهرستان آستارا طبق هماهنگی با ستاد مقابله با کرونا نماز عید فطر در فضای باز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت الاسلام«کاظم حافظ نیا» امروز(سه شنبه، ۲۱ اردیبهشت) در جلسه شورای زکات این شهرستان که در محل دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهارکرد: اولویت دریافت زکات با کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و بهزیستی است و نهادهای به غیر از این برای دریافت زکات در شهرستان آستارا اجازه فعالیت ندارند.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه میزان زکات فطریه از برنج ایرانی ۱۰۰ هزار تومان، از برنج خارجی ۷۵ هزار تومان و از گندم ۲۰ هزار تومان از سوی مراجع تقلید اعلام شده است، افزود: پرداخت زکات فطریه به عنوان یک تکلیف شرعی همواره بر مومنان توصیه شده است.

 

وی به برگزاری نماز عید سعید فطر در شهرستان آستارا اشاره کرد و گفت: امسال در شهرستان آستارا طبق هماهنگی با ستاد مقابله با کرونا نماز عید فطر در فضای باز برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حافظ نیا خاطرنشان کرد: در محوطه بقعه امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع)، محوطه مسجد امام حسین (ع) شهرک عباس آباد، مسجد جامع لوندویل و در شهر آستارا نیز در خیابان امام خمینی (ره) مقابل مسجد آبروان با رعایت اصول بهداشتی و فاصله ‌گذاری اجتماعی برگزار می شود.

 

«عباس صابر» نیز در این جلسه،اظهارکرد: در عید سعید فطر تمامی صندوق های جمع آوری زکات فطریه به صورت یکدست و با آرم شورای زکات مستقر می شوند.

 

فرماندار بندر آستارا با بیان اینکه هرگونه جمع آوری زکات با مجوز و حکم دبیرخانه می باشد، افزود: سپاه، بسیج و نیروی انتظامی وظیفه حفاظت و امنیت را برعهده دارند.

 

صابر گفت: به علت شیوع بیماری کووید ۱۹، روحانیون با استفاده از فضای مجازی نسبت به تبیین موضوع و هیئت امنای مساجد در شب عید سعید فطر به اطلاع رسانی موضوع از طریق بلندگوی مساجد، اقدام کنند.

کد خبر 1055775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha