عید فطر نمایش وحدت مسلمین است

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عید فطر نمایش وحدت مسلمین است، گفت: عید فطر همانند حج تمتع به شمار می آید.

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به عید سعید فطر گفت: عید سعید فطر اجتماع عظیم مسلمانان است و همانند حج تمتع به شمار می آید چرا که نقطه مشترک همه مسلمانان است. همه مسلمانان بعد از 30 روز عبادت در این روز جشن می گیرند.

 

این عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه ما نتوانستیم از این عید در زمینه سیاسی در جامعه مسلمین استفاده مطلوب کنیم. این عید اجتماع عظیم مسلمانان و نمایش وحدت آنان برای مقابله با دشمنان اسلام است.

 

وی بیان کرد: قطعا دشمنان از وجود چنین اجتماعاتی می ترسند چرا که چه اهل تشیع و چه اهل تسنن در این روز در صف های متحد یک نماز واحد می خوانند و به وحدت می رسند. همان گونه که طواف خانه خدا را انجام می دهند در این روز نیز در یک اجتماع بزرگ گردهم می آیند.

 

وی تصریح کرد: این عید اهمیت بسیار بالایی دراد و همواره دشمنان سعی کرده اند بین مسلمانان انشقاق ایجاد کنند تا بتوانند با اختلاف میان شیعه و سنی به اهداف شان برسند. اختلاف افکنی دشمنان امر تازه ای نیست ما باید حواس مان جمع باشد و اجازه ندهیم اینها بین صف های ما رخنه پیدا کنند. عید فطر فرصتی است برای اینکه به آنان بفهمانیم نقشه ها و اهداف شومش آنها به جایی نرسیده است و مسلمانان ید واحده ای هستند که همواره در کنار هم و برای اعتلای اسلام گام بر می دارند.

 

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما می توانیم از جمع آوری زکات فطریه نیز یک بودجه میلیاردی برای کمک به مستمندان در جامعه اسلامی جمع آوری کنیم به شرطی که خوب بتوانیم این زکات را مدیریت و ساماندهی کنیم.

کد خبر 1055898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha