بهره برداری از ۳۳ پروژه جهش تولید در سال ۹۹

صمیمی دوست از بهره برداری از ۳۳ پروژه جهش تولید در سال ۹۹ خبر داد و گفت: مجموعه اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد تمام تلاش خود را برای احیای واحدهای راکد و اجرای طرح های تولیدی به کار می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سید حشمت‌الله صمیمی‌دوست» امروز (۲۲ اردیبهشت ماه) در شصتمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی ضمن تبریک عید سعید فطر اظهار داشت: در سال گذشته ۳۳  پروژه در جهش تولید هدف‌گذاری شد که برخی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده و برخی نیز در حال اجرا است.
 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در کارگروه تنظیم بازار ضعف و توانمندی استان در بخش‌های مختلف مشخص شد، برای مثال کارخانه روغن نباتی گچساران یک ظرفیت مناسب بود و با توجه به چالش کمبود روغن خوراکی در اکثر مناطق کشور این ظرفیت در تأمین روغن استان کمک بزرگی کرد.
 

وی در ادامه به موضوع تأمین سیمان در استان گریزی زد و افزود: قیمت سیمان در استان‌های کشور دارای نوسان بود، اما برخورداری استان ما از ظرفیت تولید سیمان باعث شده تا شاهد ثبات قیمت سیمان در استان باشیم.
 

صمیمی ‌دوست خاطرنشان کرد: در ایام شیوع ویروس کرونا نیز تعدادی از واحد‌های تولیدی الکل و لوازم بهداشتی در استان فعالیت لازم را داشتند که این واحدها را نیز می‌توان از ظرفیت‌های پنهان شناخته شده در استان عنوان کرد.
 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نوسانات در بازار مرغ گفت: باید تلاش شود که با شناخت ظرفیت‌ها و ضعف‌ها و کمک به حل مشکلات موجود در این بخش معضل کمبود مرغ در بازار استان را مرتفع شود.
 

وی تصریح کرد: صدور هرگونه مجوز با توجه به مشکلات کمبود آب در بخش شیلات ممنوع است و همچنین مشکلات واحد‌های شیلات در جلسات تخصصی بررسی و برطرف شود.
 

صمیمی ‌دوست بیان کرد: در زمینه تأمین مرغ در استان کمبود داریم و باید جهاد کشاورزی نسبت به اعلام رقم مورد نیاز استان اقدام کند و ۳۰ واحد مرغداری قابل احیا هر چه سریع‌تر وارد چرخه فعالیت شوند.
 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به قابل احیا بودن  ۳۰ واحد مرغداری در استان، فراخوان لازم صادر شود و به مالکان توانمند کمک شود و اگر مالک واحدی توانایی و یا تمایل به احیا ندارد، با رعایت ضوابط و حقوق این واحدها به چرخه تولید بازگردند.
 

وی بر جذب سرمایه‌گذار برای رفع مشکل کمبود مرغ در استان تأکید کرد و گفت: فراخوانی در سطح کشور صادر شود و از افراد سرمایه‌گذار برای فعالیت در واحد‌های واحد اجداد، جوجه کشی، مادر، وارد کننده نهاده خوراک و ... دعوت شود.
 

کد خبر 1056207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha