اهدای ۳۰۰ بسته معیشتی و کارت هدیه به خانواده های زندانیان نیازمند 

اصغر ستایی مختاری گفت: هم زمان با ماه مبارک رمضان به همت انجمن حمایت از زندانیان جیرفت ۳۰۰ بسته کمک معیشتی و کارت هدیه یک میلیون ریالی به خانواده‌های زندانیان این شهر اهدا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «اصغر ستایی مختاری» از توزیع بسته های کمک معیشتی به خانواده های نیازمند خبر داد و گفت: هم زمان با ماه مبارک رمضان به همت انجمن حمایت از زندانیان جیرفت ۳۰۰ بسته کمک معیشتی و کارت هدیه یک میلیون ریالی به خانواده‌های زندانیان این شهر اهدا شد.


رئیس دادگستری شهرستان جیرفت ابراز کرد: در شرایط اقتصادی کنونی که بسیاری از خانواده‌ها بویژه خانواده‌های زندانیان که سرپرستشان در زندان به سر می‌برد و با مشکل مالی مواجه شده‌اند، اهدای کمک‌های مومنانه می‌تواند گوشه‌ای از مشکلات آنان را رفع کند.


وی با بیان این مطلب که عمل خیرخواهانه اجر و ثواب مضاعفی دارد و لازم است خانواده زندانیان مورد حمایت جامعه، مسؤولین و مردم نیکوکار قرار گیرند، خاطرنشان کرد: برای تعدادی از زندانیان به دلیل نوع جرم و محکومیت امکان مرخصی وجود ندارد بنابراین به منظور تامین مایحتاج خانواده‌های آنها بسته های معیشتی در بین این خانواده‌ها توزیع می شود.


ستایی مختاری افزود: علاوه بر حمایت‌های مادی خانواده‌ها، اولویت اصلی ما در زندان‌ها، اشتغال زندانیان است تا ضمن خودکفایی بتوانند مایحتاج خانواده‌هایشان را نیز تامین کنند و از خیرین شهرستان نیز تقاضا داریم که با کمک به این افراد، حوزه اشتغال زندان‌ها را حمایت و پشتیبانی کنند تا زمینه اشتغالزایی برای زندانیان واجد شرایط در داخل و بیرون از زندان‌ها فراهم شود.


رئیس دادگستری جیرفت خواستار کمک‌های نوع دوستانه خیرین شهرستان به زندانیان و خانواده آنها شد و تاکید کرد: امسال نیز با توجه به شیوع بیماری کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت غیرحضوری برگزار می گردد از خیرین انتظار داریم با کمک‌های نوع دوستانه خود زندانیان مالی را حمایت کنند.

 

توزیع ۳ هزار بسته کمک معیشتی از ابتدای سال جاری تاکنون 



«حسین سلامی» در ادامه، گفت: در خصوص حمایت از زندانیان به صورت کمک و اعانه، برنامه‌های مستمر و پایداری در انجمن‌های حمایت زندانیان وجود دارد و بر همین اساس در ماه مبارک رمضان ۱۸ سرویس جهیزیه علاوه بر بسته های معیشتی نیز بین خانواده زندانیان توزیع شد.


رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان جیرفت خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری با استفاده از درآمدهای انجمن و کمک خیرین بیش از ۳ هزار بسته حمایتی بین خانواده های تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان جیرفت توزیع شده است و این کمک‌ها همچنان در حال انجام و ادامه دارد.


دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان جیرفت در خاتمه با بیان این مطلب که با ایجاد منابع پایدار در انجمن حمایت از زندانیان، به دنبال درآمدزایی و اشتغال برای زندانیان و خانواده‌های آنها هستیم، تصریح کرد: زندانیان پس از خروج و آزادی از زندان همچنان تحت پوشش مرکز حمایتی مراقبت بعد از خروج زندان‌ جیرفت قرار می گیرد.

کد خبر 1057896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha