افزایش ۷ هزار میلیارد تومانی بودجه شهرداری ها و دهیاری های کشور

قربانی گفت: با توجه به افزایش سهم شهرداری ها و دهیاری ها از مالیات بر ارزش افزوده امسال اعتبارات اختصاص یافته در این بخش ۷ هزار میلیارد تومان افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی قربانی» عصر امروز (چهارشنبه 29 اردیبهشت) در جمع مسئولان استان گلستان اظهار کرد: دهیاری از 20 نفر جمعیت تا 35 هزار نفر  جمعیت را در  یک روستا مدیریت می کنند و با هماهنگی و همکاری وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه  دهیاری های واجد الشرایط دستگاه اجرایی شناخته می شوند.

 

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور ادامه داد: شورای نگهبان در برخی از بندها این لایحه ایراداتی گرفته و باید این ایرادات برطرف شود و یکی از اصلی ترین آن شوراها بود که نباید عوارض وضع کنند و اعتقاد داشتند که شوراها نقش نظارتی دارند و خوشخبتانه توانستیم شورای نگهبان را در این خصوص متقاعد کنیم.

 

قربانی متذکر شد: بنا شد قیر نیز در اختیار بنیادمسکن قرار بگیرد و با مشارکت دهیاری ها برای عمران روستا به کارگیری شود و در این راستا رایزنی و نشست های نیز با بنیاد مسکن برگزار خواهیم کرد.

 

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور متذکر شد: استان گلستان یک استان کشاورزی است و لذا سرانه آن از عوارض های مالیات بر ارزش افزوده بسیار پایین است و پیشنهاد دادیم که  از یک سو  سهم شهرداری ها و دهیاری ها از عوارض مالیات بر ارزش افزوده که هم اکنون سه درصد است به چهار درصد برسد و این مهم به تصویب رسیده است و از سوی دیگر بخشی از اعتبارات بند الف ماده 38 نیز در اختیار وزارت کشور قرار بگیرد تا به استان های شمالی از جمله گلستان که سهم مالیات بر ارزش افزوده آنها از میانگین کشوری کمتر است کمک شود.

 

قربانی تاکید کرد: در 744 روستا با اعتبار 50 میلیارد تومان 791 پروژه امروز به بهره برداری رسید و این کار کم نظیری در کشور بود که در استان گلستان اجرایی شد.

 

وی افزود: با توجه به افزایش سهم شهرداری ها و دهیاری ها از مالیات بر ارزش افزوده امسال اعتبارات اختصاص یافته در این بخش ۷ هزار میلیارد تومان افزایش می یابد.  

 

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور یادآور شد: سال گذشته از محل ارزش افزوده شهرداری ها و دهیاری ها 20 هزار میلیارد تومان دریافت کردند که پیش بینی می کنیم امسال از محل مالیات به ارزش افزوده دهیاری ها و شهرداری ها بیش از 27 تا 30 میلیارد تومان دریافت کنند.

 

 

کد خبر 1058266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha